مصوبات شورا بر حمایت از دانش آموزان کم‌بضاعت متمرکز شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در برخی مناطق حتی تأمین ماسک دانش آموزان برای برخی خانواده‌ها سخت است بنابراین پیشنهاد می‌شود منابع مصوب شورا در ارائه خدمات اینچنینی متمرکز شود تا مشکل برخی خانواده‌ها حل و فصل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجد جامعی ضمن ارائه طرحی درباره حق حیات شهروندان در قالب توجیه یک فوریت طرح اصلاح رویه‌ها و فرآیندهای حاکم در نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری و نحوه حمایت از خانواده‌های متوفیان: اظهار کرد در ماه‌های اخیر شاهد بروز سوانحی که منجر به مجروح یا کشته شدن کارگران خدمات شهری شده هستیم.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر سبب از بین رفتن جان کارگران، کارکنان و پیمانکاری شده است، براساس این طرح شهرداری تهران ظرف سه ماه موظف است که لایحه‌ای ارائه کند که با یک کار کارشناسی بر نحوه وقوع سوانح، موجب اصلاح رویه‌ها شود.

وی با بیان اینکه ما برای همه اصناف «خانه» ساختیم اما برای پاکبانان، رانندگان تاکسی و شرکت واحد اتوبوسرانی خانه‌ای نداریم گفت: چرا ما خانه پاکبان مانند خانه نویسندگان نداریم که لازم است در این طرح علاوه بر اصلاح رویه‌های حاکم بر نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری، در مورد ارائه خدمات فرهنگی نیز چاره اندیشی شود.

یک فوریت طرح اصلاح رویه‌ها و فرایندهای حاکم بر نحوه انجام فعالیت‌های خدمات شهری با ۱۸ رأی موافق تصویب شد.

این عضو شورای شهر تهران در تذکری نیز با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: شهرداری تهران براساس مصوبه شورای شهر یک سند همکاری و کمک به مدارس دارد، بر اساس این سند اعتباراتی برای مناطق پیش بینی شده است که به مدارس کمک کنند.

مسجد جامعی با اشاره به روزهای کرونایی و آغاز سال تحصیلی گفت: به شدت خانواده‌ها نگران دانش آموزان خود هستند و این در حالی است که وضعیت مدارس دولتی جنوب تهران نامناسب‌تر است و علاوه بر اینکه کمبودهایی دارند، در تأمین امکانات دسترسی دانش آموزان همچون تبلت و کامپیوتر نیز با مشکلات مواجه هستند.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق حتی تأمین ماسک دانش آموزان برای برخی خانواده‌ها سخت است گفت: پیشنهاد می‌شود منابع مصوب شورا در ارائه خدمات اینچنینی متمرکز شود تا مشکل برخی خانواده‌ها حل و فصل شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برنامه تهران ۱۴۰۰ گفت: ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری و باید برنامه‌های که برای تهران ۱۴۰۰ در نظر می‌گیریم مربوط به همه دستگاه‌ها و ارکان‌ها باشد.

کد خبر 442742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.