هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری تهران از هدررفت منابع جلوگیری می‌کند

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران گفت: یارانه‌های شهرداری لزوماً به دست اقشار هدف نمی‌رسند درحالی که اگر طرح هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری تهران اجرایی شود این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهاره آروین در دویست و سی و چهارمین صحن علنی شورای شهر تهران ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص طرح «هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری تهران» گفت: این طرح به امضای ۱۱ نفر از اعضای شورا رسیده و درخواست ما این است که یک فوریت آن به رأی گذاشته شود.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران ادامه داد: همانطور که مطلع هستید ما در شهرداری یارانه‌های مختلفی پرداخت می‌کنیم. مثلاً در حوزه حمل و نقل عمومی یا حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی به درستی یارانه‌هایی را پرداخت می‌کنیم اما این یارانه‌ها لزوماً به دست اقشار هدف نمی‌رسند و این منجر به هدررفت منابع می‌شود.

وی افزود: اکنون شرایط به گونه‌ای است که یارانه کسی که هرروز از مترو استفاده می‌کند در قیاس با کسی که اگر خودروی او سالی یک بار خراب شود مجبور به استفاده از مترو می‌شود یکسان است. در صورت هوشمندسازی و هدفمندسازی این حوزه می‌توانیم یارانه‌ها را به دست اقشار آسیب‌پذیر جامعه برسانیم.

آروین با اشاره به درگاه واحد شهروندی در سامانه «تهران من» اضافه کرد: این درگاه اکنون فراگیر شده و به کمک آن این امکان را داریم که یارانه‌ها را هوشمند و هدفمند سازیم. ما در کمیته شفافیت در این رابطه از شهرداری لایحه خواسته‌ایم اما درخواست یک فوریت آن به این دلیل است که می‌خواهیم در بودجه امسال مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند تاکید کرد: اقشار آسیب‌پذیر صدایی ندارند و به همین دلیل تحقق این هدف برای سال آخر شورا دستاورد مفیدی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، در نهایت یک فوریت طرح هوشمندسازی یارانه‌های شهرداری تهران با ۱۶ موافق از مجموع ۱۹ نفر حاضر در جلسه به تصویب رسید.

کد خبر 442740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.