تصویب کلیات نظام نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذی‌حساب شهرداری تهران

کلیات نظام‌نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذیحساب و قائم‌مقامان ذیحساب شهرداری تهران با دفاع رئیس کمیته بودجه و تظارت مالی شورای شهر تهران به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران در دفاع نظام‌نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذیحساب و قائم‌مقامان ذیحساب شهرداری تهران گفت: برای ارتقا انضباط مالی و سلامت اداری در شهرداری ما نیازمند به ساماندهی امور مربوط به انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد حسابرس منتخب شورا، ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب که با تأیید شورا فعالیت می‌کنند هستیم که امروز با تصویب فرآیند بررسی نظام نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب شهرداری تهران گام مهمی برای تقویت نظارت حین خرج شورا برخواهیم داشت.

وی افزود: انتخاب ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب در شورای شهر تهران دارای سه مصوبه پیشین است که همه این مصوبات بر مراحل انتخاب و معرفی ذیحساب توسط شهرداری تاکید دارند و چگونگی ارزیابی افراد معرفی شده از سوی شهرداری و نظارت و ارزیابی عملکرد این افراد در دوران ذیحسابی و یا قائم مقامی ذیحسابی مورد غفلت بوده است، همچنین پیوند میان حسابرس منتخب شورا و ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب بدون تعریف و توجه بوده است و حسابرسی از عملکرد ذیحساب و واحدهای ذیحسابی نیز چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

فراهانی تاکید کرد: نظام نامه با استفاده از نظرات اعضا کمیسیون حقوقی و نظارت و در تفاهم با کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه کمیسیون مشترک بررسی و نتیجه برای تصویب ارائه می‌شود، در فرآیند تدوین این نظام نامه از تجربیات خزانه داری کل کشور و دستورالعمل‌های آن در حوزه تعیین و نظارت بر عملکرد ذیحسابان استفاده شده است و با بهره گیری از نظرات خبرگان و متخصصان ذیحسابی کشور طرح تکمیل و متناسب با شرایط شهرداری تغییر یافته است.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است در این نظام نامه از پیش نویس لایحه اصلاحیه قانون محاسبات عمومی کشور که توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی تهیه شده نیز استفاده شده است.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان اینکه در این نظام نامه فرآیند ارزیابی افراد پس از معرفی شهرداری، نحوه تأیید شدن یا نشدن آنها بر اساس مؤلفه‌های تخصصی و حرفه‌ای، ارتباطشان با شورای شهر پس از انتخاب و نظارت شورا بر عملکرد ایشان و تعامل فی مابین حسابرس منتخب شورا و ذیحساب یا قائم مقامان ذیحساب توجه شده، افزود: تلاش شده است تا روند امور مربوط به ذیحسابان به جای یک امر مقطعی و منتج از بررسی لایحه معرفی ذیحسابان شهرداری به یک فرآیند پیوسته تبدیل شود.

وی تصریح کرد: نگاه مقطعی به ذیحساب و قائم مقامان ذیحساب سبب شده است ما شاهد مغفول ماندن تبصره هفت مصوبه شورا در خصوص ذیحسابی در شهرداری تهران باشیم.

فراهانی گفت: امیدوارم با همگرایی و اتفاق نظر اعضای شورا نظام‌نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذیحساب و قائم‌مقامان ذیحساب شهرداری تهران به عنوان نقشه راه تحقق وعده شورای پنجم به شهروندان در ارتقا انضباط مالی تصویب شود تا شهروندان تهرانی از دستاوردهای اجرای آن بهره مند شوند.

به گزارش ایمنا، این نظام نامه با ۱۸ رأی موافق به تصویب رسید.

کد خبر 442738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.