عضو شورای شهر تهران: ما را بایکوت کردند

عضو شورای شهر تهران گفت: جریانی که امید و مشارکت بالای مردم در انتخابات، مانع از حضور آنان در شورای شهر شده بود با استفاده از بازوهای قدرتمند رسانه‌ای و تبلیغاتی، معرفی بسیاری از اقدامات و عملکرد مدیریت شهری را بایکوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به اینکه سه سال از فعالیت مدیریت شهری دوره پنجم می‌گذرد اما نهادهای انتخابی و مدنی بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدید و تضعیف قرار دارند، اظهار کرد: نهادهایی که با خون دل مردم پایه‌گذاری شد اما به دلیل رقابت‌های کوتاه‌مدت سیاسی و جناحی، چنان آماج حملات و اتهامات قرار گرفت که حتی پس از انتقال قدرت به جناح مقابل نیز نتوانسته است جایگاه خود را ارتقا دهد.

وی افزود: نمونه بارز آن مجلس شورای اسلامی است که به دلیل حضور سی درصدی نمایندگان اصلاح‌طلب و اعتدالگرا در دوره دهم، چنان موج تخریبی علیه آن شکل گرفت که حالا دامن مجلس تماماً یکدست اصولگرا را نیز گرفته و آن را رها نمی‌کند. تا جایی که نهادی که باید در رأس امور باشد، حتی در پیگیری مطالبه تعویق کنکور و بازگشایی دقیقه نودی مدارس نیز نتوانست مؤثر عمل کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شوراهای شهر، به‌خصوص شورای شهر تهران نیز از این آفت تخریب دور نمانده و جریانی که امید و مشارکت بالای مردم در انتخابات، مانع از حضور آنان در شورای شهر شده بود طی سه سال از هیچ تلاشی برای تخریب و تضعیف شورا و حمله به این نهاد چشم‌پوشی نکرد.

نظری با اشاره به اینکه این جریان با استفاده از بازوهای قدرتمند رسانه‌ای و تبلیغاتی، معرفی بسیاری از اقدامات و عملکرد مدیریت شهری را بایکوت کرد، گفت: در زمان مدیریت شهری قبل، تکمیل چهار کیلومتر از یک اتوبان در پایتخت به خبر اول ساعت ۲۱ تبدیل شد اما در دوران حضور اصلاح‌طلبان، حفظ و احیای کمربند سبز شمال تهران که به اذعان بسیاری، تهران را از خطر سیل در سال ۹۸ در امان داشت، ساخت و افتتاح چندین هکتار بوستان و اضافه کردن به ریه‌های شهر، افتتاح زیرگذر گیشا، افتتاح ایستگاه‌های مترو، افتتاح پهنه فرهنگی رودکی، پیاده‌راه امیرکبیر و ده‌ها پروژه عمرانی، فرهنگی و اجتماعی دیگر، به اندازه یک زیرنویس در شبکه‌های خبری نیز منتشر نشد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: توپخانه‌های این جریان چنان در برابر تغییر نام چند کوچه و خیابان که براساس اختیارات قانونی و وظایف شورای شهر انجام شد، فعال شدند که گویا به‌جز نامگذاری بر معابر هیچ کار دیگری در این شورا نشده است.

وی گفت: جالب‌تر آنکه گویا عده‌ای از دلواپسان فراموش کردند که اولین تصمیم‌شان پس از حضور در مجلس شورای اسلامی، درخواست تغییر نام فرودگاه مهرآباد تهران بود و هنگامی که جریان نزدیک به خودشان در شورای شهر قدرت را در دست داشت، چه تعداد نام را در معابر تغییر دادند. در این میان هم البته نام یکی دو عضو فعلی شورا که با نمایندگان مجلس تماس گرفتند یا پیامک زدند و اطلاعات خلاف واقع دادند در دلم خواهد ماند تا هم از رقیب خورده باشیم و هم از رفیق‌نما.

نظری اضافه کرد: بسیاری از رقبا به جای کمک به حل مشکلات شهر، سعی در ایجاد چالشی جدید برای پشیمان کردن مردم از رای‌شان دارند و هر اقدامی که انجام می‌دهیم، با یک پیامد و حاشیه‌سازی همراه می‌شود.

وی تاکید کرد: شورا در یک سال پایانی هم در برابر هجمه‌ها و تخریب‌ها با سعه صدر برخورد خواهد کرد و همه می‌توانند به هر بهانه‌ای، شورای شهر را نوازش کنند اما خواهشم از کاسبان از ناامیدی مردم این است که چه ما باشیم و چه نباشیم از نهاد شورا و تمام نهادهای انتخابی مراقبت کنند. بار دیگر تاکید می‌کنم؛ اخباری که اخیراً در مورد قصد مجلس برای تغییر قوانینی که نتیجه آن محدودیت بیشتر برای شوراهاست شنیده می‌شود، نگران کننده است.

کد خبر 442737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.