انتقاد فراهانی از حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی

وقتی دانش آموزان شاهد آغاز سال تحصیلی با حضور ویدئوکنفرانسی و مجازی رئیس جمهور و اجتناب آقای روحانی برای نواختن حضوری زنگ آغاز سال تحصیلی هستند، مطمئناً در ذهن پرسشگر و جستجوگرشان سوالات بسیاری مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید فراهانی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران تهران اظهار کرد: دیروز ۱۵ شهریورماه با نواخته شدن زنگ مدارس در شرایطی که همچنان شیوع کرونا مهم‌ترین تهدید برای زندگی بشمار می‌رود، سال تحصیلی ۱۳۹۹ آغاز شد، در این میان دانش آموزان به عنوان آینده سازان و طلایه داران ایران فردا در شرایطی به مدرسه و کلاس درس باز می‌گردند که دغدغه حفظ سلامتی و جان فرزندان به بیم و امیدهای پدران و مادرانی که تمام تلاششان را برای سلامت و سعادت آن‌ها به کار بسته و می‌بندند افزوده شده است.

وی افزود: البته دوگانه سازی آموزش و سلامت، خانه و مدرسه امری بسیار مذموم است اما وقتی دانش آموزان شاهد آغاز سال تحصیلی با حضور ویدئوکنفرانسی و مجازی رئیس جمهور و اجتناب وی برای نواختن حضوری زنگ آغاز سال تحصیلی هستند، مطمئناً در ذهن پرسشگر و جستجوگرشان سوالات بسیاری مطرح شده است.

فراهانی تاکید کرد: شهرداری تهران به عنوان همراه همیشگی مردم در هر شرایطی لازم است تلاش خود را برای صیانت از حق حیات شهروندان به ویژه دانش آموزان و معلمان به کار بندد.

وی ادامه داد: شورای شهر تهران در بودجه مصوب سال ۹۹ شهرداری را مکلف به هزینه‌کرد ۴۶۷ میلیارد ریال برای «حمایت از توسعه و تجهیز مدارس» کرده که لازم است این اعتبارات را با جهت دهی هزینه کرد و برای تأمین تجهیزات و امکانات لازم برای ضد عفونی و ارتقا سلامت و بهداشت دانش آموزان در مدارس برای پیشگیری از شیوع کرونا و صیانت از حق حیات دانش آموزان هزینه شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: همانطور که تا امروز از محل برداشت از صندوق توسعه ملی برای مقابله با شیوع کرونا که با موافقت مقام معظم رهبری انجام شد؛ توسط دولت به شهرداری تهران سهمی پرداخت نشده است اما شهرداری در این میان به وظیفه خود در صیانت از حق حیات شهروندان عمل خواهد کرد.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تصریح کرد: بر همین اساس به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره لزوم و مشارکت فعال مناطق در ایجاد زمینه‌های ارتقای سلامت و بهداشت دانش آموزان در مدارس برای پیشگیری از شیوع کرونا با جهت دهی هزینه اعتبارات کمک به توسعه و تجهیز مدارس مناطق براساس بودجه مصوب سال ۹۹ به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

فراهانی در پایان گفت: امیدوارم با اقدام بموقع شهرداران مناطق و همکاری مدیران و معلمان شاهد توجه بیش از پیش به سلامت دانش آموزان در مدارس باشیم.

کد خبر 442736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.