صندوق‌های سرمایه‌گذاری کوچک در خطر سرقت طلا

با افزایش قیمت طلا، میزان حق بیمه نیز بالاتر رفته و حالا صندوق های کوچک سرمایه گذاری در خطر دزدیده شدن طلاهایشان قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از بلومبرگ، افزایش تقاضا برای خرید طلا توسط شرکت‌های ذخیره کننده و پخش کننده، به معنی رونق بازار طلاست اما رسیدن طلا به بیشترین قیمت خود، می‌تواند مشکل‌ساز باشد و آن مشکل، سخت‌تر شدن جایگزینی طلا برای این شرکت‌هاست.

در قرن‌های اخیر، طلا همیشه یک هدف غیرقابل انکار برای افراد سودجو بوده زیرا همیشه بازدهی مناسبی داشته و هدفی واقعی بوده است. البته این فلز گران‌بها برای سارقین نیز یک هدف مناسب بوده است.

مسئله دشوار دیگر این است که سازمان‌های بیمه، همیشه مقداری مجاز را برای نگه داشتن طلاهای شخصی تعیین می‌کنند و حالا با افزایش قیمت طلا، این مقدار به ۳۷ درصد رسیده است. البته این مسئله برای ارگان‌هایی که ذخایر بسیار بزرگی دارند، اصلاً مشکلی ندارد اما برای سایر صندوق‌ها، این اتفاق می‌تواند تبعات بدی داشته باشد.

در حال حاضر شاید بهترین گزینه تأسیس نکردن صندوق ذخیره‌های جدید به منظور افزایش نیافتن ریسک باشد. لودویگ کارل، یکی از اعضای هیئت مدیره صندوق ذخیره طلای سوئیس، در این باره می‌گوید: فاکتور جلوگیری کننده در این صنعت، داشتن فضای کافی نیست بلکه میزان پوشش بیمه است. شما می‌توانید تمام طلای دنیا را در یک صندوق جا دهید اما نمی‌توانید همه آنها را بیمه کنید.

با این حال شرکت بیمه QBE، به عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های این صنعت، اجازه بیمه کردن بیش از ۱۵۰ میلیون دلار طلا را به شما نمی‌دهد. رایان جوزف، مدیرعامل این شرکت در خصوص راهکار آن می‌گوید: ترجیح می‌دهیم طلا به جای یک مکان، در چند مکان ذخیره شود. مشکل ما، تمام شدن فضاهای ذخیره سازی طلاست.

کد خبر 442713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.