دانش آموزان با علائم سرماخوردگی به مدرسه نروند

عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا، گفت: به هیچ عنوان دانش آموزی را که تب، سرفه، آبریزش بینی، عطسه، گرفتگی بینی یا علائم دیگر شبیه سرماخوردگی دارد، به مدرسه نفرستید.

به گزارش ایمنا، مسعود مردانی، در شبکه خبر، اظهار کرد: روند بستری نسبت به قبل کاهش یافته که دلیل عمده آن، استفاده عمومی از ماسک است. کاش سفرها هم انجام نمی‌شد تا شرایط بهتری داشتیم.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره نگرانی بین‌المللی از همراهی کرونا با آنفلوانزا در فصل سرد، گفت: افزایش تقاضا برای واکسن آنفلوانزا تعادل بازار را بر هم زده و بسیاری از تولید کنندگان، محصولاتشان را پیش فروش کرده اند.

متخصص بیماری‌های عفونی در مورد لزوم استفاده واکسن آنفلوانزا در گروه‌های حساس، افزود: کسانی که بیماری‌های قلبی تنفسی دارند، مادران باردار، افراد بالای ۶۰ سال، مبتلایان به دیابت حتماً واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

مردانی در خصوص سرماخوردگی دانش آموزان به والدین گفت: به هیچ عنوان دانش آموزی که تب، سرفه، آبریزش بینی، عطسه، گرفتگی بینی یا علائم دیگر شبیه به سرماخوردگی دارد، به مدرسه نفرستید.

بنا به گزارش مهر، متخصص بیماری‌های عفونی، خاطرنشان کرد: اگر در خانواده‌ای یک نفر مبتلا به سرماخوردگی یا آنفلوانزاست، دانش آموز سالم آن خانواده نیز نباید به مدرسه برود، چون می‌تواند ناقل خاموش ویروس باشد.

کد خبر 442707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.