جشنواره بادکنک طلایی روی ریل سیاست‌گذاری

سومین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان بادکنک طلایی از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در این خصوص اظهار کرد: مسابقه نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان با عنوان "بادکنک طلایی" که به همت دفتر تخصصی تئاتر و اداره توسعه فرهنگ شهروندی وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، منحصر به فرد بوده و در کشور نمونه ندارد، البته در کنار جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان در قالب یک بخش جنبی نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود اما به صورت جشنواره یا مسابقه مستقل نیست.

احمد رضایی افزود: اولین و دومین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی بادکنک طلایی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ برگزار شد و شاهد استقبال بسیار خوبی از سوی شرکت‌کنندگان بودیم و امسال سومین دوره آن در حال برنامه‌ریزی است.

وی غنی‌سازی ادبیات نمایشی کودک و نوجوان کشور را هدف اصلی برگزاری مسابقه نمایشنامه‌نویسی بادکنک طلایی دانست و ادامه داد: در نهایت شهر اصفهان نیز از برگزاری این مسابقه بهره‌مند خواهد شد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: بهترین آثار در قالب کتاب به چاپ می‌رسد تا هم کمبودهای حوزه نمایشنامه کودک و نوجوان در شهر اصفهان رفع شود و هم تمام فعالان این حوزه در کشور بتوانند از این نمایشنامه‌ها بهره ببرند. از طرف دیگر در بخش شهروندی این مسابقه به مسائل حوزه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی پرداخته می‌شود.

به گفته رضایی، ۱۱ نمایشنامه برتر نخستین دوره مسابقه نمایشنامه‌نویسی بادکنک طلایی در قالب دو جلد کتاب و ۱۵ نمایشنامه برتر دومین دوره این مسابقه نیز در قالب سه جلد کتاب آماده چاپ و رونمایی است.

وی با اشاره به تشکیل شورای سیاست‌گذاری برای برگزاری سومین دوره این مسابقه توضیح داد: در این شورا استراتژی و راهبرد مسابقه و همچنین دبیر سومین دوره آن مشخص می‌شود که در همین راستا نشستی با حضور محمد عیدی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، علی عطریان رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، سعید محسنی، امید نیاز، سعید امامی مدیر دفتر تخصصی تئاتر و احمد رضایی رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی برگزار شد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان اضافه کرد: در این نشست مقرر شد این مسابقه به صورت ملی برگزار شود و زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ظرفیت‌های شهرهای خواهرخوانده اصفهان نیز بررسی شود. همچنین درباره ضرورت و چگونگی برگزاری سومین دوره این مسابقه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رضایی تصریح کرد: مایه خرسندی است که در این نشست منوچهر اکبرلو و شهرام کرمی که از چهره‌های تأثیرگذار این حوزه هستند برگزاری مسابقه نمایشنامه‌نویسی بادکنک طلایی را اتفاقی بسیار تأثیرگذار دانستند و از همت شهرداری اصفهان برای ورود به این حوزه تشکر کردند، چون این مسابقه می‌تواند فقر ادبیات نمایشی کودک و نوجوان در کل کشور را برطرف کند.

وی ابراز امیدواری کرد این جشنواره بتواند با کسب مجوز از اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت ملی برگزار شود تا از حمایت‌های معنوی و تبلیغاتی این وزارتخانه در راستای جذب نویسندگان بیشتر بهره‌مند گردد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این مسابقه هرچه غنی‌تر برگزار شود آثار بهتری برای چاپ آماده خواهد شد. البته هدف‌مان تنها چاپ آثار و ارائه گزارش کار نیست و قصد داریم پس از برگزاری چند دوره این مسابقه، تعداد آثار افزایش پیدا کند تا تمام شهرهای کشور از جمله اصفهان به‌خصوص در حوزه مدیریت شهری بتوانند از این آثار استفاده کنند.

کد خبر 442703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.