۷۲ درصد درآمدهای شهرداری تهران ناپایدار بوده است

خزانه‌دار شورای شهر تهران گفت: از کل درآمد چهار ماهه ابتدایی امسال ۲۸ درصد درآمد پایدار و ۷۲ درصد آن درآمد ناپایدار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن رسولی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به هزینه درآمدهای چهار ماهه شهرداری تهران، اظهار کرد: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوب موظف بوده در برش عملکردی چهار ماهه خود نسبت به تأمین منابع در سقف ۱۰۱،۹۱۵ میلیارد ریال اقدام کند. در این دوره چهار ماه مبلغ ۵۸،۸۰۳ میلیارد ریال معادل ۵۸ درصد درآمد کسب شده است در چهار ماهه مذکور کسری عملکرد معادل ۴۲ درصد بودجه مصوب مشاهده شده است. از کل درآمد چهار ماهه ۲۸ درصد درآمد پایدار و ۷۲ درصد آن درآمد ناپایدار است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران ادامه داد: در این دوره شهرداری اجازه داشته حداکثر تا سقف اعتبار ۸۹،۸۸۴ میلیارد ریال هزینه کند. در دوره مذکور ۶۴ درصد هزینه‌ها در دفتر ثبت شده که از این مبلغ ۹۹.۷ درصد درصد آن به صورت پرداخت نقدی و سه دهم درصد آن غیر نقدی است. در دوره گذشته یعنی سه ماهه نخست سال ۹۹.۹ درصد هزینه‌ها به صورت نقدی و یک دهم درصد آن غیرنقدی بوده است و در این چهار ماه تنها سه دهم درصد به جای ۲۰ درصد غیرنقد بوده است.

رسولی گفت: شهرداری تهران بر اساس بودجه مصوبه شورا موظف بوده در برش عملکرد تیرماه خود نسبت به تأمین منابع در سقف ۲۵،۴۷۹ میلیارد ریال اقدام کند در این ماه مبلغ ۱۷،۱۱۴ میلیارد، معادل ۶۷ درصد کسب درآمد شده است از کل درآمد تیرماه ۲۴ درصد پایدار و ۷۶ درصد ناپایدار بوده است.

وی افزود: کسب درآمد نسبت به مشابه سال قبل کاهش داشته و از ۹۱ درصد در سال ۹۸ به ۵۸ درصد در سال جاری رسیده است کاهش ۳۳ درصدی کسب درآمد نسبت به مدت مشابه سال قبل شاخص مهم و تأمل برانگیز است کسری تحقق درآمدی ۴۲ درصدی در بسیاری از حوزه‌های مأموریتی شهرداری به ویژه در بخش تملک دارایی آثار وضعی ناگواری می‌گذارد.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از کل درآمد چهار ماهه ۲۸ درصد آن پایدار و ۷۲ درصد ناپایدار است گفت: در مدت مشابه سال گذشته از کل درآمدهای وصولی ۳۱ درصد پایدار و ۶۹ درصد ناپایدار بوده است کاهش سه درصدی درآمدهای پایدار نسبت به مشابه سال قبل شاخص مهم و تأمل برانگیزی است.

رسولی با بیان اینکه از کل درآمد تیرماه ۲۴ درصد پایدار ۷۶% ناپایدار است گفت: گزارش ارائه شده هزینه‌های ۴ ماهه ۹۹ و هفت دهم درصد نقدی و از ۲۰ درصد بودجه غیر نقد تنها سه دهم درصد تحقق یافته است به عبارتی منابع غیر نقد از طریق تهاتر املاک عملاً تعطیل است بر این اساس برطرف کردن موانع موجود عملیاتی شدن کل ۲۰ درصد منابع نقدی را در هشت ماهه آینده مورد انتظار است.

کد خبر 442699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.