انتقاد به عقب ماندگی در حوزه تأمین پارکینگ‌های محله‌ای

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نسبت به عملکرد شهرداری تهران درخصوص تامین پارکینگ‌های محله‌ای انتقاد کرد و گفت: عملکرد کسر پارکینگ ۲۳۶ درصد را نشان می‌دهد، اما در همین مدت عملکرد اختصاص بودجه ۵۸ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زهرا نژادبهرام در جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت پارکینگ‌های محله‌ای شهر تهران اظهار کرد: موضوع پارکینگ و ساخت آن مقوله بسیار جدی است که در تمام مصوبات از سال ۹۳ به شدت مورد توجه بوده است. در شورای پنجم نیز سه مصوبه مشخص درباره پارکینگ وجود دارد.

او ادامه داد: در بند پ تبصره ۷ قانون بودجه سال ۹۹ نیز مصوبه‌ای در خصوص مشخص کردن محل خاصی برای دریافت عوارض کسر پارکینگ داشته است که در حوزه پارکینگ‌های محله‌ای مورد استفاده قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: اما به دلایل مختلفی مواجه هستیم با این مساله در چهار ماهه اول سال ۹۹ که مبلغ حدودی ۳۹۵ میلیارد تومان از محل عوارض کسر پارکینگ وجود داشته، اما با گزارش مناسبی با ساخت پارکینگ‌های محله یا در محلات روبرو نبودیم.

نژادبهرام با بیان اینکه عملکرد کسر پارکینگ ۲۳۶ درصد را نشان می‌دهد گفت: در همین مدت عملکرد بودجه ۵۸ درصد بوده است و عملاً بودجه لازم تخصیص پیدا نکرده است و گزارش مشخصی از ساخت پارکینگ محله‌ای در محلات توسط شهرداری‌ها نداریم و پرداختن به این موضوع در قالب اقدامات جاریه مورد توجه نبوده است.

وی تصریح کرد: از شهردار تهران درخواست می‌کنم، به این تذکر پاسخ دهند و با توجه به اینکه مازاد بر مبلغ مصوب در چهار ماه اول سال این نگرانی جدی را ایجاد کرده است، اگر فاصله بین آنچه مصوب شده و آنچه انتظار می‌رفت زیاد است، این میزان در مسیرهای دیگری هزینه شود و موضوع کسر پارکینگ رفع شود.

کد خبر 442696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.