لایحه عضویت ایران در موسسه بین الملل سامانه های کاربردی اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در موسسه بین الملل سامانه های کاربردی به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

به گزارش ایمان به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۶ شهریور) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسه بین‌الملل سامانه‌های کاربردی به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح ماده ۱ این لایحه با ۱۷۱ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند و برای رفع ایراد شورای نگهبان اصلاح و پیوست آن را به شورای نگهبان ارسال کردند.

در ماده واحده لایحه مذکور آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود در مؤسسه بین‌المللی تحلیل سامانه‌های کاربردی به شرح منشور پیوست عضویت یابد و نسبت به پرداخت حق عضویت مربوط و یا کمک، اقدام نماید.

در تبصره ۱ این ماده واحده آمده است: تعیین و تغییر دستگاه اجرایی طرف عضویت برعهده دولت است. کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند تمام ارتباطات و تعاملات موردنیاز خود با مؤسسه یاد شده را از طریق دستگاه اجرایی طرف عضویت برقرار نمایند.

بر اساس تبصره ۲ ماده واحده مذکور؛ رعایت اصول یکصد و سی و نهم (۱۳۹) و هفتاد و هفتم (۷۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به ترتیب در مورد ارجاع اختلاف به داوری، موضوع ماده ۶ و هرگونه اصلاح منشور موضوع ماده ۱۸، الزامی است.

کد خبر 442686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.