نحوه بازگشایی مدارس کانادا در دوران کرونا

مدارس کانادا در تاریخ هشتم ماه سپتامبر آغاز می‌شود و شرایط آموزش در پاندمی کووید-۱۹ برای دانش‌آموزان بسیار متفاوت با سال‌های تحصیلی قبل از آن خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه ویروس کرونا با سرعتی مشابه ماه‌های گذشته در حال شیوع است، اما مقامات رسمی در اغلب کشورهای جهان از آمادگی لازم برای بازگشایی مدارس خبر داده‌اند. بازگشایی مراکز آموزشی در کانادا قرار است از طریق برافراشته شدن پرچم‌هایی دارای نام معلمان در محوطه آغاز شود که هر یک محل ورود و خروج دانش‌آموزان به کلاس درس را مشخص خواهد کرد. همچنین کودکان تنها در محل قرارگیری پرچم کلاس خود می‌توانند زمان زنگ تفریح را گذرانده و باید از بازی و هیاهو در محوطه خودداری کنند.

مدیران تمام مدارس کانادایی موظف شده‌اند در هر گوشه از مرکز آموزشی، مواد ضدعفونی‌کننده قرار دهند تا همه افرادی که وارد مدارس می‌شوند در حین ورود دستان خود را به طور کامل از هر گونه مواد آلاینده و ویروس پاک کنند. علاوه بر این هر دانش‌آموز یک بطری حاوی مواد ضدعفونی‌کننده از معلم خود تحویل می‌گیرد تا در ساعات ورزش و استفاده از لوازم ورزشی مدرسه استفاده کند. والدین حق ورود به مدرسه را ندارند مگر اینکه از قبل به صورت تلفنی هماهنگ کرده باشند که این افراد پس از اجازه مدیر نیز باید از تجهیزات ایمنی شخصی نظیر ماسک و دستکش استفاده کنند و به سوالات یک پرسشنامه به طور کامل جواب دهند.

در فضای آموزشی مدارس، دانش‌آموزان و معلمان هر کلاس یک گروه در نظر گرفته می‌شوند به این صورت که تنها می‌توانند با همکلاسی‌ها و معلمان خود تعامل داشته باشند و حق برقراری ارتباط با سایر دانش‌آموزان و معلمان را ندارند. پس از پایان هر درس، معلمان فعالیت‌های فوق برنامه‌ای برگزار می‌کنند تا از بیکاری و ادغام شدن دانش‌آموزان پس از پایان هر جلسه جلوگیری کنند. جالب است بدانید که مسئولان هر مدرسه باید سرویس‌های بهداشتی مراکز آموزشی را تقسیم‌بندی کنند تا دانش‌آموزان هر کلاس از سرویس‌های مخصوص خود استفاده کنند. هر کلاس درسی از طریق راهرویی به سرویس بهداشتی مخصوص به خود وصل می‌شود که این کار احتمال تماس دانش‌آموزان یک کلاس با دیگری را به صفر می‌رساند.

برای زنگ‌های تفریح نیز دانش‌آموزان مدرسه به دو گروه تقسیم می‌شوند و هر گروه در زمان خاص خود همراه با همکلاسی‌هایشان برای مدت زمانی کوتاه به استراحت می‌پردازد. کلاس‌های درسی نیز به دو شکل طراحی خواهد شد؛ گروهی از دانش‌آموزان همچون گذشته روی نیمکت‌هایی پشت سر هم، اما با فاصله بیشتر از قبل به صورت تکی می‌نشینند در حالی که دانش‌آموزان در سایر کلاس‌ها با تعداد بسیار کمتر به یادگیری می‌پردازند و فاصله بین آن‌ها با نوارچسب‌هایی مشخص می‌شود. کلاس‌ها بسیار خالی‌تر از قبل خواهد بود و نیمکت‌های اضافی وجود نخواهد داشت که این کار به کاهش تماس کودکان با اطراف کمک زیادی می‌کند.

سطل‌های دردار کوچکی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده خواهد شد تا وسایل خود را در آن نگه داری کرده و از اشتراک‌گذاری آن با همکلاسی‌هایشان خودداری کنند. لپ‌تاپ‌هایی که برای آموزش به کلاس‌های درس آورده می‌شود، قبل و بعد از استفاده کاملاً ضدعفونی شده و توسط معلمان به دفتر مدرسه تحویل داده می‌شود تا از ورود دانش‌آموز به سایر بخش‌ها خودداری شود. دانش‌آموزانی که هر یک از علائم مربوط به ابتلا به کووید -۱۹ را از خود نشان دهند، در یک اتاق جداگانه نگهداری خواهند شد و سپس مدیران با اولیا مربوطه تماس می‌گیرند تا فرزند خود را به خانه ببرند. چنانچه نتیجه آزمایش دانش‌آموز مشکوک منفی باشد، پس از ۴۸ ساعت با بهبودی کامل می‌تواند به مدرسه برگردد، اما اگر جواب آزمایش کرونا مثبت شود، مدیر مدرسه باید برای تعطیلی مرکز آموزشی تصمیم بگیرد و تا مدتی ادامه روند یادگیری را اینترنتی کند.

کد خبر 442675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.