آغاز عملیات لایروبی کانال‌ها و جداول منطقه سه شیراز

شهردار منطقه سه شیراز گفت: برای جلوگیری از بروز حادثه، عملیات لایروبی کانال‌ها و جداول در این منطقه آغاز شد.

مسعود طهماسبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تمامی کانال‌ها و جداول به صورت مستمر ادامه دارد، اظهار کرد: کانال‌ها و جداول، حوضچه آرامش دروازه قرآن و حوزه آبریز بالادست بر اساس برنامه و به صورت مستمر تا پایان فصل بارش لایروبی می‌شود.

وی افزود: این پروژه پیش از آغاز فصل بارش با هدف پاکسازی مسیل‌ها و جلوگیری از آبگرفتگی این آبراه‌ها اجرا می‌شود.

شهردار منطقه سه شیراز با بیان اینکه برای مدیریت سیلاب در منطقه از مشاور ذی‌صلاح کمک گرفته‌ایم و در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم شده، تصریح کرد: ایمن سازی در مقابل سیلاب در اولویت‌های برنامه‌ها قرار دارد.

وی با بیان اینکه در هشت ماه گذشته ۱۵ کیلومتر لوله گذاری در سطح منطقه انجام شده است، گفت: خط دوم لوله گذاری دروازه قرآن تا رودخانه خشک به طول دو کیلومتر با هدف ایمن سازی حوزه آبگیر دروازه قرآن انجام می‌شود.

طهماسبی افزود: ایجاد بند پاره سنگی با هدف کاستن سرعت آب مناطق بالاتر از دروازه قرآن، افزایش ظرفیت حوضچه آرامش از ۳۶ هزار مترمکعب به ۵۰ هزار مترمکعب و افزایش ارتفاع دیوار حوضچه از مهمترین اقداماتی است که در حوزه مدیریت سیلاب در این نقطه انجام شده است.

وی با بیان اینکه عملیات ساماندهی و بهسازی کوچه‌های شهرک سعدی از دو ماه گذشته آغاز شده و تاکنون بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: این پروژه با اعتبار شش میلیارد و ۲۵۳ میلیون ریال در دست اقدام بوده و اصلاح شیب، اجرای پلکان، رمپ و جوی سنگی با هدف تسهیل در تردد ساکنان این کوچه‌ها به ویژه سالمندان انجام شده است.

شهردار منطقه سه شیراز با اشاره به مشکلات پیش روی این پروژه اظهار کرد: پروژه ساماندهی و بهسازی کوچه‌های شهرک سعدی به دلیل شیب زیاد و عرض کم کوچه‌ها در شرایط دشوار انتقال مصالح انجام می‌شود.

کد خبر 442670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.