شهرداران مناطق برای ارزیابی مناسب‌سازی شهر پا به رکاب شوند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از شهرداران مناطق خواست که همراه با معاونان مرتبط در مسیرهای تحت مدیریت خود حداقل یک روز با دوچرخه رکابزنی کنند تا سطح مناسب‌سازی معابر در شهر را ببینند و ارزیابی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: اگرچه در خصوص مناسب‌سازی شهر برای معلولان، سالمندان و دوچرخه‌سواران تلاش بسیاری در سال‌های گذشته شده اما هنوز این مناسب‌سازی به طور کامل محقق نشده است.

وی افزود: اگر از دور به معابر شهری نگاه کنیم شاید تصویر مناسبی از نبود مسیرهای ویژه تردد این اقشار نداشته باشیم اما اگر لازم باشد ویلچر یک بیمار را در شهر حرکت دهیم یا یک روز در شهر رکابزنی کنیم متوجه ضعف‌ها در این حوزه خواهیم شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه نباید تلاش‌های گذشته تاکنون را فراموش کرد، بلکه باید زمینه برای شرایط مناسب‌تر فراهم شود، تصریح کرد: از شهرداران مناطق درخواست می‌کنم همراه با معاونان مرتبط در مسیرهای تحت مدیریت خود حداقل یک روز با دوچرخه رکابزنی کنند تا سطح مناسب‌سازی شده در شهر را ببینند، ارزیابی و نواقص را رفع کنند تا شرایط برای تردد افراد دارای معلولیت و دوچرخه‌سواران تسهیل شود.

اصفهان باید در رقابت با سایر کلانشهرها پیشتاز باشد

وی با اشاره به رونمایی از برنامه پنج ساله ششم اصفهان، خاطرنشان کرد: با ارائه این برنامه، وضعیت اصفهان در زمینه‌های مختلف مشخص شده و چراغ راه مدیران شهری قرار می‌گیرد تا بتوانند مسیر توسعه اصفهان را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: برنامه اول اصفهان در دهه ۷۰ با عنوان اصفهان +۲۲ آغاز شد و ریل پیشرفت این شهر بر اساس برنامه‌مداری از همان زمان شکل گرفت.

نصراصفهانی ادامه داد: در برنامه اصفهان ۱۴۰۵، نیازهای اصفهان دیده شده و امیدواریم با بهبود زیرساخت‌های هوشمندسازی شهر، اصفهان بر اساس برنامه پنج‌ساله همچنان در رقابت با سایر کلانشهرها پیشتاز باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل برگریزان، امیدواریم برای امحای برگ‌ها شیوه مناسبی در نظر گرفته شود نه اینکه با آتش زدن آن‌ها فضای شهر آلوده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در اجرای برنامه‌ها و اقلام تبلیغاتی مربوط به آن، تصریح کرد: گاهی دعوتنامه‌هایی برای اعضای شورا ارسال می‌شود که بسیار هزینه‌بر است در حالی که صرف این هزینه ضرورت چندانی ندارد؛ اگر همین خرده موارد را در نظر بگیریم و هزینه آن را تجمیع کنیم، صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌ها را شاهد خواهیم بود.

همراهی مردم با ستاد مقابله با کرونا در محرم ادامه داشته باشد

وی گفت: پیش از آغاز ماه محرم بیم آن می‌رفت که در برنامه‌های ویژه این ماه مشکلی ایجاد شده و رعایت نشدن موازین بهداشتی توسط مردم منجر به اتفاقی ناخوشایند شود.

نصراصفهانی افزود: با وجود این نگرانی‌ها، با محوریت ستاد استانی مقابله با کرونا و همراهی مردم عزادار، هیئت‌ها و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، عبور خوبی از دهه اول محرم را شاهد بودیم به نحوی که هم مردم عزاداری کردند و هم پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد.

وی اظهار امیدواری کرد در ادامه مسیر و در سایه شیوع بیماری کرونا، مردم همچنان به دستورات ستاد مقابله با کرونا احترام گذاشته و در خصوص رعایت نکات بهداشتی همراهی کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت سالروز تظاهرات ۱۷ شهریور موسوم به "جمعه سیاه" و با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اسلام (ص)، ادامه داد: اهانت به حضرت محمد (ص) اهانت به تمام ادیان توحیدی است بنابراین از تمام موحدان و پیروان ادیان توحیدی در جهان انتظار می‌رود که این اقدام موهون را محکوم کنند.

سلامت دانش‌آموزان در اولویت است

وی تصریح کرد: آموزش غیرحضوری در پایان سال تحصیلی قبل با تمام مشکلاتی که داشت، تجربه نخست در این زمینه بود و سال تحصیلی جدید نیز لازم است امر آموزش ۸۰۰ هزار دانش‌آموز استان تا حدی که سلامت آن‌ها تهدید نشود، حضوری دنبال شود.

نصراصفهانی اضافه کرد: قطعاً سلامت دانش‌آموزان در اولویت است و اگر لازم بود آموزش در فضای مدرسه دنبال شود، خانواده‌ها نیز باید همراهی کنند و از طرف دیگر بیش از هر زمان دیگری نیازمند همراهی ارگان‌های مختلف هستیم تا مجموع همکاری‌ها فردایی بهتر را نصیب کشور کند.

کد خبر 442660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.