تسریع ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی/بهره‌مندی دانش‌آموزان بی‌بضاعت اتباع از سامانه شاد

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با تاکید بر اینکه تاکنون ۷۰ درصد دانش آموزان اتباع برگه حمایت تحصیلی را دریافت کرده اند، از تسریع روند ثبت نام این دانش‌آموزان خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تسهیلاتی را برای دانش آموزان بی بضاعت اتباع خارجی برای بهره مندی از سامانه شاد فراهم کنیم.

به گزارش ایمنا، مهدی محمودی، در تشریح آخرین روند ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع، اظهار کرد: در حوزه دانش‌آموزان اتباع دو قشر از افراد وجود دارد نخست افرادی که دارای مجوز هستند و حضور آنها در کشور مجاز است که طبق روال ثبت نام کرده و با برگه حمایت تحصیلی صادر شده و به روز رسانی آن، ثبت نامشان در مدرسه انجام می‌شود.

وی افزود: قشر دوم افرادی هستند که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری لازم التعلیم هستند، اما فاقد مجوز حضور در کشور هستند که از سال ۱۳۹۴ بر اساس صدور فرمان مقام معظم رهبری از این افراد برای تحصیل ثبت نام می‌شود و به دلیل اینکه اطلاعات آنها باید به روز رسانی شود، هرساله برای ثبت‌نام در مدرسه باید برگه حمایت تحصیلی دریافت کنند.

وی ادامه داد: در سال جاری برای این قشر گله مندی ایجاد شده و عنوان شده که تاکنون برگه حمایت تحصیلی دریافت نکرده اند، در حالی که باید مواردی را مورد توجه قرارداد؛ نخست آنکه سال تحصیلی امسال ۱۵ روز زودتر آغاز شده است و از سوی دیگر به دلیل شیوع بیماری کرونا ویروس دو موضوع ثبت نام طرح آمایش و برگه حمایت تحصیلی با یکدیگر تلاقی پیدا کرده است.

به گفته محمودی، برای طرح آمایش و ثبت نام‌ها نیز با هدف جلوگیری از ازدحام جمعیت در دفاتر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، زمانبندی و نوبت دهی انجام شده است، لذا ممکن است تأخیری در روند صدور برگه‌های حمایت تحصیلی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با این وجود بر اساس آخرین آمارها بیش از ۷۰ درصد صدور برگه‌های حمایت تحصیلی انجام شده و مقدار کمی باقیمانده است که اعلام شد برای تسریع روند صدور، دفاتر ساعت کار خود را افزایش دهند. کار به خوبی در حال انجام است و امیدواریم تا پایان هفته روند کار تکمیل شود.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره روند ثبت نام دانش آموزان اتباع در مدارس نیز گفت: اینکه توسط مدارس اعلام شود جا ندارند تنها می‌تواند برای کلاس اولی‌ها باشد و برای دانش آموزانی که از قبل در مدرسه‌ای ثبت نام کرده اند و در سال جاری به مقطع بالاتر می‌روند، منعی برای ثبت نام وجود ندارد و وزارت آموزش و پرورش موظف است این کار را انجام دهد. به این ترتیب روال کار به خوبی پیش می‌رود و ما هم روند کار را تسهیل می‌کنیم و جای نگرانی برای این دانش آموزان وجود ندارد.

محمودی درباره سامانه شاد و بهره دانش آموزان اتباع از این سامانه نیز تصریح کرد: برای آن دسته از دانش آموزان که باید به صورت مجازی تحصیل کنند و باید در سامانه شاد ثبت نام کنند تسهیلاتی در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: در حقیقت تسهیلاتی برای دانش آموزان بی بضاعت اتباع که از این سامانه نمی‌توانند استفاده کنند در نظر گرفته شده و امکان بهره گیری آنها فراهم می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمودی ابراز امیدواری کرد: این اقدامات برای سال جدید تحصیلی به نتیجه برسد و امکان بهره گیری از سامانه برای این دسته از دانش آموزان اتباع فراهم شود.

کد خبر 442637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.