بهترین فاصله برای پیشگیری از ابتلای کرونا/ ویروس کووید -۱۹ تا فاصله ۸ متری منتقل می‌شود

گروهی از محققان معتقد هستند که رعایت فاصله دو متری از دیگران برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا کافی نیست.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زمانی که اعلام شد رعایت فاصله دو متری از دیگران می‌تواند مانع شیوع ویروس کرونا شود، عوامل دیگر مانند اندازه قطرات تنفسی و فعالیت‌هایی که باعث پخش شدن ویروس در محیط می‌شود، در نظر گرفته نشده بود. بنابراین گروهی از محققان مطالعات انتشار یافته در این زمینه را بررسی کردند و میزان منتشر شدن ویروس کرونا را در شرایط مختلف ارزیابی کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که ویروس کووید -۱۹ فقط در مدت چند ثانیه پس از عطسه‌ کردن، سرفه‌ کردن و صحبت کردن فرد مبتلا می‌تواند همراه با قطرات تنفسی تا فاصله هشت متری منتقل شود.

به نظر می‌رسد که با توجه به نتایج به دست آمده، لازم است دستورالعمل‌های جدیدی را در مورد رعایت فاصله اجتماعی رعایت کنیم. در این دستورالعمل‌ها باید موقعیت مکانی، میزان شلوغی گردهمایی‌ها، مدت زمان حضور افراد در مکان‌ها و میزان استفاده از ماسک توسط مردم در نظر گرفته شود. بر این اساس حضور در محیط‌های شلوغ بدون تهویه مناسب که در آن افراد از ماسک استفاده نمی‌کنند و در حال صحبت‌کردن و فریاد زدن هستند، خطر ابتلا به بیماری کرونا را افزایش می‌دهد، در حالی که حضور در فضای باز با تعداد افراد کم که از ماسک استفاده می‌کنند، احتمال ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد. در نظر گرفتن عوامل ذکر شده علاوه بر رعایت صحیح فاصله اجتماعی در پیشگیری از شیوع هر چه بیشتر بیماری کرونا کمک می‌کند.

محققان معتقد هستند که ممکن است بستن فضاهای بیرونی مانند پارک‌ها، سواحل و زمین‌های بازی به منظور کاهش شیوع بیماری کرونا، باعث تجمع افراد و افزایش تعاملات در محیط‌های بسته مانند منزل شود؛ بنابراین تعطیل کردن این فضاها ممکن است افراد را به خطا بیندازد و تأثیرات مخرب‌تری داشته باشد. به گفته پژوهشگران خطر انتقال بیماری کرونا به شرایط بستگی دارد. همانطور که مشخص است احتمال آلوده شدن به ویروس کووید -۱۹ در محیط‌های بسته بیشتر است.

علاوه بر این اندازه ذرات نیز نقش مهمی در میزان انتقال بیماری دارد. به طوری که هر چه ذرات کوچک‌تر باشند، سریع‌تر می‌توانند حرکت کنند. محققان اعلام کرده‌اند که خطر ابتلا به بیماری کرونا به میزان فعالیت افراد، حرکت هوا در محیط، رطوبت و مدت زمان حضور فرد در آن محیط بستگی دارد. همچنین بار ویروسی موجود در مسیر تنفسی هر فرد نسبت به فرد دیگر متغیر است. بنابراین لازم است مردم پیش از معاشرت با دیگران به تمام موارد ذکر شده توجه کنند.

جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در صورتی که فردی از ماسک استفاده کند، با صدای بلند صحبت نکند، بیمار نباشد و محیطی که در آن قرار دارد، دارای تهویه هوای مناسب باشد، رعایت فاصله فیزیکی تقریباً دو متری کافی است. علاوه بر در نظر گرفتن فاصله فیزیکی مناسب باید به این موضوع نیز توجه کرد که انجام دادن چه فعالیت‌هایی ایمن است و خطر ابتلا به بیماری را افزایش نمی‌دهد.

کد خبر 442631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.