ثبت نام ۸۳ هزار نفر برای شرکت در آزمون وکالت ۹۹

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: ۸۳ هزار داوطلب برای شرکت در آزمون وکالت ۹۹ ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، علی بهادری جهرمی اظهار کرد: ثبت نام اولیه در تیر سال جاری انجام شد؛ هرچند در ایام کرونا این حجم از ثبت نام را انتظار نداشتیم. برای ثبت‌نام در آزمون، مدارک و مستنداتی نیاز بود که تعداد بسیاری از داوطلبان به ویژه از دانشگاه آزاد اسلامی برای دریافت گواهی‌های تحصیلی از دانشگاه دچار مشکل شده‌اند و تقاضای مهلت مجدد برای ثبت‌نام در آزمون دارند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه اظهار کرد: مجری برگزارکننده آزمون وکالت سال جاری، سازمان سنجش آموزش کشور است و در حال مذاکره با این سازمان هستیم تا در صورت امکان مهلت مجدد ثبت‌نام برای داوطلبان فراهم شود.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: مجری برگزار کننده آزمون وکالت سال گذشته، دانشگاه پیام نور بود و با وجود رضایت کامل از برگزاری آزمون ۹۸، به دلیل اینکه معمولاً داوطلبان علاقه مند بودند که مجری سازمان سنجش باشد، امسال سازمان سنجش آزمون وکالت را برگزار خواهد کرد.

وی اضافه کرد: آزمون وکالت چهارم مهر ماه در نوبت صبح و آزمون مشاوران خانواده بعد از ظهر همان روز برگزار می‌شود و داوطلبان در هر دو آزمون می‌توانند در مرکز استانی انتخابی خود به سهولت امتحان دهند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در پاسخ به اینکه آیا امکان تعویق آزمون وکالت به دلیل شیوع کرونا وجود دارد یا نه، گفت: آزمون وکالت بعد از آزمون سراسری کنکور دانشگاه‌ها، بزرگترین آزمون در کشور است. تصمیم گیری درباره برگزاری آزمون در صلاحیت ستاد ملی مقابله با کرونا است و اگر این ستاد در مورد عدم برگزاری آزمون تصمیم بگیرد، این آزمون به تعویق می‌افتد البته بعید است که چنین اتفاقی رخ دهد.

بهادری جهرمی افزود: موضوع کرونا در صلاحیت ما نیست و امکان پیش بینی هم ندارد؛ امیدواریم آزمون وکالت ۹۹ با رعایت استانداردهای لازم در زمان مقرر برگزار شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 442615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.