رقابت برای فتح ۱۱ کرسی پارلمان یازدهم زیر سایه کرونا

فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

رمزگشایی از موج جدید تخریب علیه روحانی و دولتش

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور، در پاسخ به این سوال که "با توجه به تاکید رهبری مبنی بر اینکه اقدامات دولت باید به گوش مردم برسد، شاهد این هستیم برخی اقدامات دولت را زیر سوال می‌برند، این رویکرد سیاسی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: در برخی کشورها، پس از پایان انتخابات سیاست همکاری را برای توسعه و حل مشکلات در پیش می‌گیرند اما متأسفانه در کشور ما، گروه‌هایی که در انتخابات با یکدیگر رقابت می‌کنند همواره تا چهار سال منتقد می‌مانند البته که انتقاد عیبی ندارد، اما برخی تخریب می‌کنند.

او ادامه داد: هر چه به زمان انتخابات نزدیک شویم، چون برخی نمی‌توانند خود را اثبات کنند بنابراین سیاست تخریب رقیب را در پیش می‌گیرند؛ هر چه به آخر سال نزدیک می‌شویم، بیشتر شاهد این موضوع هستیم. با شرایط خاص کشور و با توجه به مسائل تحریم‌ها و با توجه به فشاری که کرونا بر اقتصاد کشور وارد کرده است، چاره‌ای نیست و باید اختلافات سیاسی و جناحی کنار گذاشته شود و برای رفاه و حل مشکلات مردم، با هم همکاری کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد: برای انتخابات یک دوره ۲۰ روزه تا یک ماه مشخص شده است تا رقبا حرف‌هایشان را با مردم بزنند، برنامه‌های خودشان را بگویند اینکه از اکنون دولت را تخریب کنند تا مردم را از این دولت ناامید کنند به این امید اینکه، شانس رأی آوردن داشته باشند کار درستی نیست. امیدوارم رسانه‌ها و هم صدا و سیما بیشتر عملکرد دولت را به مردم بگویند تا مردم امیدوار شوند.

۵ کرسی مجلس یازدهم تا انتخابات ۱۴۰۰ خالی از سکنه می‌ماند

زنگ آغاز مهم‌ترین ماراتن سیاسی کشور در سال ۹۸ در حالی به صدا در آمد که مردم در شوک ورود کرونا به کشور فرو رفته بودند و اتفاقات ریز و درشت از حوادث آبان ماه و اعتراضات افزایش قیمت بنزین گرفته تا موج عجیب و غریب ردصلاحیت‌ها کمترین نرخ مشارکت در تاریخ انتخابات جمهوری اسلامی ایران را رقم زد.

با این وجود کارزار انتخابات مجلس یازدهم نیز با مشارکت ۴۲ درصدی مردم پایان یافت و اصولگرایان پیشتاز کسب رأی در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه سراسر کشور شدند. برخی نمایندگان مجلس دهم در جایگاه خود ابقاء شده‌اند و برخی هم از اصولگرایان سنتی گرفته تا نسل جدید اصولگرایان، جبهه پایداری و وزرا مدیران دولت‌های نهم و دهم توانستند کرسی‌هایی را در مجلس به دست بیاورند.

ابراز امیدواری سفیر ایران به آغاز تولید مشترک واکسن کرونا با همکاری روسیه

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو اخیراً در گفت‌وگوی مجازی با «کیریل دمیتریف» رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه ضمن تبریک موفقیت‌های دولت روسیه در زمینه ساخت و تولید واکسن کووید- ۱۹، به گفت‌وگوی رؤسای جمهور و وزرای بهداشت دو کشور و توافق درباره همکاری‌های مشترک فیمابین اشاره کرد.

جلالی در این گفت‌وگو با استناد به نتایج دو نشست کارگروه واکسن و دارو بین انستیتو پاستور و مرکز ملی گامالی روسیه نسبت به آغاز هر چه سریع‌تر فرآیند تولید مشترک واکسن کووید -۱۹ با همکاری صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه ابراز امیدواری کرد.

رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری با کشورمان در زمینه ساخت و تولید انبوه واکسن کرونا توضیحات مبسوطی درخصوص مراحل و چگونگی آغاز کار مشترک ارائه کرد.

از پیروزی نیروهای انقلابی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ جلوگیری می‌کنند

حسینعلی حاجی دلیگانی، به حاشیه‌سازی‌های برخی از جریانات سیاسی پس از بازدید نمایندگان مجلس از استان‌های مختلف در جهت رفع مشکلات آنها اشاره کرد و گفت: برخی جریانات سیاسی نمی‌خواهند شاهد موفقیت کشور به دست نیروهای انقلابی باشند.

وی در ادامه افزود: فلذا؛ هرگونه اقدام مثبتی از سمت و سوی نیروهای غیر جریان سیاسی متبوع خود صورت بپذیرد آن را نادیده و یا اینکه زیر سوال می‌برند در حالی که می‌بایست دنبال این مسئله بود که هر شخصی در درون کشور کاری را به نفع مردم انجام داد از آن به خوبی یاد شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر تصریح کرد: جریانی به دنبال این بوده تا مجلسی که متشکل از نیروهای انقلابی است را مورد هجمه قرار دهند که به موفقیت‌های لازم دست پیدا نکنند و کارایی این مجلس را از کار بیندازند و اعلام کنند که نمایندگان انقلابی برای حل مسائل کشور مفید نیستند؛ البته همه فضاسازی‌ها بوجود آمده به دلیل این بوده تا از موفقیت جریان انقلابی در انتخابات آتی جلوگیری شود.

مهمترین تغییرات قانون انتخابات ریاست جمهوری از زبان نایب رئیس کمیسیون امور داخلی

محمد حسن آصفری با اشاره به بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیان کرد: قانون انتخابات ریاست جمهوری اکنون دارای ایرادات زیادی است یکی از این ایرادات به مدرک تحصیلی کاندیداها باز می‌گردد که در قانون فعلی داشتن سواد خواندن و نوشتن کافی است که این موضوع باعث شده تا افراد زیادی برای کاندیداتوری در انتخابات مراجعه کنند و کار دستگاه‌های نظارتی و اجرایی در بررسی صلاحیت کاندیداها چند برابر می‌شود.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که باید در قانون انتخابات ریاست جمهوری اصلاح شود، شرط داشتن مدرک حداقل فوق لیسانس است.

وی تصریح کرد: در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، رجل سیاسی بازتعریف شده است یعنی افرادی جزو رجل سیاسی محسوب می‌شوند که دارای حداقل دو دوره سابقه نمایندگی مجلس، دو دوره وزیر، سران قوا، معاونین سران قوا و یا فرماندهان عالی مقام و ارشد نظام و یا از مقامات عالی کشور باشند.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها در ادامه تاکید کرد: از دیگر مواردی که در طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده بحث داشتن برنامه است. کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید در حوزه اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی برای حل مسائل برنامه داشته باشند و باید یا توسط احزاب و یا توسط مقامات، مدیر و مدبر بودن فرد کاندیدا تأیید شود.

آصفری در پایان افزود: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مراحل پایانی خود را در کمیسیون شوراها طی می‌کند و به زودی برای تصویب نهایی به صحن مجلس خواهد آمد.

کد خبر 442613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.