ثبت نزدیک به ۲۰۰ هزار سفر با دوچرخه‌های اشتراکی شیراز

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز گفت: از ۲۷ آذرماه ۹۸ سال گذشته تا ابتدای شهریور ماه امسال ۱۹۶هزار و ۴۰۹ سفر توسط این دوچرخه‌ها انجام شده

به گزارش ایمنا، سولماز دهقانی در بازدید از مرکز مانیتورینگ دوچرخه‌های اشتراکی، استقبال شهروندان از این شیوه حمل و نقلی در شیراز را مناسب ارزیابی و اظهار کرد: از ۲۷ آذرماه ۹۸ سال گذشته تا ابتدای شهریور ماه امسال ۱۹۶ هزار و ۴۰۹ سفر توسط این دوچرخه‌ها انجام شده و تعداد سفرهای روزانه به یک هزار و ۸۰۰ سفر رسیده است.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد در این بازه زمانی از ۷۵ هزار و ۶۸۶ کاربر ثبت‌نام کرده، ۳۲ هزار و ۵۰۸ کاربر از سفر با دوچرخه اشتراکی بهره برده‌اند و متوسط زمان هر سفر نیز ۲۸ دقیقه بوده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونا تعداد دوچرخه‌های اشتراکی فعال شده در شیراز اکنون یک هزار و ۸۰۰ دستگاه است که یکی از راه‌های ایمن برای حمل‌ونقل مسافر درون شهری محسوب می‌شود.

دهقانی تک سرنشین بودن و استفاده نکردن از وجه نقد در پرداخت کرایه را از مهمترین مزایای این طرح دانست و اضافه کرد: علاوه بر این استفاده از شیوه حمل‌ونقل با دوچرخه سبب کاهش آلودگی هوا و ضامن سلامت شهروندان است.

وی ادامه داد: با توجه به زیرساخت فراهم شده و اقداماتی که در خصوص استفاده شهروندان از دوچرخه‌های اشتراکی انجام شده، می‌توان بر معرفی شیراز به عنوان شهر ملی دوچرخه برنامه‌ریزی کرد.

کد خبر 442578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.