آموزش مجازی پاسخگوی نیازهای درسی دانش آموزان نیست/دولت لطمه سنگینی به بازار مسکن زد

نمیانده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند آموزش مجازی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای درسی دانش آموزان نبوده و آفت‌های بسیاری به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمد تقی نقد علی امروز -شنبه ۱۵ شهریور ماه- در نشست خبری خود در مجتمع مطبوعاتی شهرداری اصفهان اظهار کرد: مجلس یازدهم با شعار تغییر رویکرد فعالیت خود را آغاز کرده و قصد دارد برخی آفات مدیریتی را با قانونگذاری و نظارت برطرف کند.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت معیشتی مردم دچار مشکلاتی است که امیدواریم بتوانیم مطالبات مردم را رد مجلس پاسخگو باشیم. متأسفانه افراد برای انجام یک پروژه در روستا باید پروسه اداری طولانی را طی کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح‌های مناسبی با هدف بر طرف کردن پروسه اداری در دستور کار کمیسیون‌ها قرار دارد که در آینده نزدیک در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد.

نقدعلی با بیان اینکه در عرصه اجرایی نیازمند کار جهادی هستیم، گفت: امروز بسیاری از دستگاه‌های اجرایی خالی از کار جهادی هستند و مدیریت صحیح در ایران نیازمند فعالیت شبانه روزی است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن، کوتاهی دولت لطمه سنگینی بر بازار مسکن زد؛ در صورتی که باید طرح مسکن مهر عیب‌زدایی و اجرا می‌شد. امروز داشتن خانه برای افراد بدون مسکن تبدیل به آرزو شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر اولویت کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تأمین امنیت غذایی و ساماندهی الگوی کشت بوده و در حال ارائه طرحی جامع است که بر اساس آن، قیمت محصولات کشاورزی و کشت مشخص مناطق معین می‌شود.

نقدعلی خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در اولین روزهای فعالیت خود طرح مالیات بر مسکن‌های خالی را تصویب کرد که در مجلس دهم تصویب شده بود اما به مرحله اجرا نرسید. مجلس یازدهم برای افزایش کارایی این طرح، میزان مالیات خانه‌های خالی را افزایش داد و در صحن علنی تصویب کرد که به دلیل برخی مشکلات به مجلس بازگردانده شد.

وی با اشاره به مشکلات ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: هیچیک از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور ندارند که این موضوع باعث تضعیف آن شده است. من در روز آغازین مجلس شورای اسلامی نسبت به حضور نداشتن نمایندگان در ستاد ملی مبارزه با کرونا تذکر دادم. باید معادل تعداد مسئولان اجرای در این ستاد، نمایندگانی از کمیسیون‌های مختلف حضور داشته باشند. بیماری کرونا حقیقتی است که بعدهای مختلفی را تحت شعاع قرار داده و نمی‌توان در مواجه با آن به محدود کردن اکتفا کرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربه نشان داده که محدود کردن برای مدت طولانی، مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند. امروز به دلیل سیاستگذاری اشتباه در زمینه مقابله با شیوع کرونا در صنایع دستی، کارگران این صنعت دچار ورشکستگی شده و بسیاری از شاغلان آن به دلیل بحران‌های معیشتی، زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته‌اند.

نقدعلی با اشاره به نحوه بازگشایی مدارس، گفت: بسیاری از کارشناسان معتقدند آموزش مجازی به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای درسی دانش آموزان نبوده و آفت‌های بسیاری به دنبال دارد. در زمینه نحوه بازگشایی مدارس ناهماهنگی‌های زیادی وجود دارد؛ در صورتی که ستاد ملی مقابله کرونا باید تمامی جوانب را بررسی و تدابیر مناسب را اتخاذ کند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از قوی‌ترین کمیسیون‌های کشاورزی در ادوار مجلس شورای اسلامی شروع به کار کرده و اولویت خود را حل معضلات آب قرار داده است. امروز از طریق اصفهان به برخی از استان‌های همجوار آبرسانی می‌شود و مردم این استان نمی‌توانند به این عمل اعتراض کنند. تصمیم‌گیری در حوزه آب نیازمند عزمی ملی است که برخی رسانه‌ها به وسیله آن بر طبل اختلافات می‌کوبند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو میلیون متر مکعب از آب رودخانه کارون به خلیج فارس می‌ریزد. اگر این آب به صورت صحیح مدیریت شود می‌تواند بسیاری از مشکلات حوضه زاینده‌رود را برطرف کند. در دولت‌های گذشته برداشت‌های غیرقانونی از زاینده رود انجام شده که مسئولان قول داده‌اند آن را جبران کنند. وزارت نیرو با مدیریتی بسیار ضعیف برخی از طرح‌های ملی زاینده رود را متوقف کرد.

نقدعلی افزود: در مورد مسئله آب اصفهان باید توسط شخص وزیر نیرو تصمیم گیری شود. وعده منطقه‌ها و نمایندگان مجلس کار درستی نیست؛ زیرا وزیر آب زاینده رود را پیش فروش کرده و در جبران مافات آن کوتاهی می‌کند.

وی تاکید کرد: از رسانه‌ها درخواست دارم که واقعیت روند قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی را برای مردم تبیین کنند. در حال حاضر شاهد روند کند قانونگذاری در کشور هستیم که دلیل آن پروسه طولانی برای ورود به صحن علنی مجلس است. دو سال زمان می‌برد تا یک طرح وارد مجلس شده و به قانون تبدیل شود. این ساز و کار باید در کمیسیون آئین نامه مجلس بررسی و بخشی از آن اصلاح شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس، گفت: حدود ۲۰۰ نفر از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کردند که در دستور کار هیئت رئیسه قرار دارد که در تمامی جلسات، نمایندگان نسبت به اجرای آن به آنها تذکر می‌دهند. رئیس جمهور در پاسخ به سوال نمایندگان مجلس مسئولیت هیچ چیز را بر عهده نمی‌گیرد و گزارشی از وجود یک کشور رویایی به نمایندگان می‌دهد؛ به همین دلیل مطمئن هستیم که از پاسخ‌های وی قانع نخواهیم شد.

کد خبر 442538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.