تعلیم و تربیت از اساسی‌ترین نیازهای انسان است

امام جمعه گلپایگان گفت: تعلیم و تربیت از اساسی‌ترین نیازهای انسان برای پیشرفت و سعادت است و مقوله دین داری یعنی علم آموزی و دانش افزایی و تلاش در جهت تعلیم و تربیت انسان.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی امروز- شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹- در آئین نواخته شدن زنگ سال تحصیلی در مدرسه شاهد مهندس وکیلی شهر گلپایگان با بیان اینکه بهار تعلیم و تربیت با تمام زیبایی و دلبستگی‌ها فرا رسید، اظهار کرد: اگر پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت شود عرصه تعلیم و تربیت دچار خلل نمی‌شود.

وی افزود: دشمنان علیه دین و مذهب تبلیغات منفی می‌کنند و می گویند که دین داری و گرایشات مذهبی موجب عقب ماندگی جامعه و انسان می‌شود، اما سخت در اشتباه هستند؛ زیرا بعثت تمام ۱۲۴ هزار پیغمبر برای تعلیم و تربیت انسان بوده و اگر از دین، علم و دانش گرفته شود هویت خودش را از دست می‌دهد.

امام جمعه گلپایگان ادامه داد: تعلیم و تربیت از اساسی‌ترین نیازهای انسان برای پیشرفت و سعادت است و مقوله دین داری یعنی علم آموزی و دانش افزایی و تلاش در جهت تعلیم و تربیت انسان.

کرامتی تأکید کرد: تفکر و تدبر در مسائل پیرامون انسان اهمیت به سزایی دارد و در روایات اسلامی نیز آمده است که یک ساعت تفکر کردن برابر با هفتاد سال عبادت است.

وی خاطرنشان کرد: معلمان افسران پیشرفت کشور هستند و برای رشد و توسعه کشور گام بر می‌دارند. آموزش و پرورش پایه و اساس پیشرفت کشور است و با تقویت زیربنایی آن می‌توان به تعالی کشور کمک کرد.

کد خبر 442498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.