تهیه طرح جامع سرمایه گذاری شهر اراک

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک گفت: ساخت مجتمع تفریحی آبزیان واقع در پارک شهر، بازسازی، مرمت و بهره برداری از رستوران کوهپایه واقع در پارک امیرکبیر، اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندهای شهری با استفاده از اپلیکیشن، تکمیل پارکینگ طبقاتی و... از جمله پروژه‌های دست اقدام است.

آتنا ابوالحسنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای این سازمان اظهار کرد: احداث سرویس‌های بهداشتی، احداث و بهره برداری از پیاده راه و فود استریت، احداث مجتمع استحصال پسماندهای ساختمانی، بهسازی پارک وحش شهر اراک، احداث و بهره برداری از بازارچه‌های میوه و تره بار، ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه، تجهیز کارگاه تولید قطعات بتنی، ایجاد استراحتگاه مسافران، بهسازی و ایجاد تابلوهای تبلیغاتی، احداث سالن بیلیارد از جمله این اقدامات است.

وی در خصوص برنامه‌های پیش روی سازمان عنوان کرد: استقرار پروژه‌های در دست اقدام و به‌روزرسانی فرصت‌های سرمایه گذاری شناسایی شده جهت انطباق با شرایط کنونی و رفع موانع و مشکلات فرصت‌ها و پروژه‌های تدوین شده از جمله دره گردو، بام اراک و طرح‌های مد نظر در پارک جنگلی شهید با هنر از مهم‌ترین برنامه‌هاست.

سرپرست سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اراک در خصوص همکاری در تمامی حوزه‌های مختلف شهری از جمله شهر سالم، حمل و نقل و ترافیک، گردشگری و تفریحات، تجارت و کسب و کار، محیط زیست، ساخت و ساز، فرهنگ و هنر و فناوری اطلاعات حاضر به مشارکت با سرمایه داران بوده و فرصت‌های سرمایه گذاری متناسب با حوزه‌های مذکور شناسایی و قابل ارائه است.

وی هدفگذاری و تدوین طرح جامع سرمایه گذاری شهر اراک، تدوین فرآیندها و شناسنامه فرآیند سرمایه گذاری و مشارکتی (مرحله شناسایی، اخذ مجوزها، انعقاد قرارداد و نظارت)، تهیه آئین نامه مشوق‌های سرمایه گذاری، تهیه بانک اطلاعات سرمایه گذاران را از دیگر برنامه‌های مد نظر عنوان داشت.

ابوالحسنی افزود: تشکیل کارگروه‌های مربوطه و کمیته فنی همچنین تقویت نیروی انسانی و روابط درون و برون سازمانی از دیگر برنامه‌های سال جاری است.

وی تعامل و هم اندیشی با ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط همچنین تعاملات مؤثر و سازنده با سایر شهرهای موفق کشور و استفاده از تجربیات آنها، بررسی شیوه‌های نوین سرمایه گذاری و ایجاد درآمدهای پایدار شهری در افزایش کیفیت ارائه خدمات را حائز اهمیت دانست و حرکت در این راستا را از اهداف و اقدامات متداول سازمان سرمایه گذاری عنوان کرد.

کد خبر 442490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.