تحقق کامل بودجه ۵ ماهه شهرداری زرین شهر

شهردار زرین شهر گفت: علی رغم همه سختی‌ها و مشکلات حاکم بر شهرداری بودجه پنج ماهه شهرداری زرین شهر به طور کامل محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم محمدی در جمع مسئولان شهرستان لنجان اظهار کرد: شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری تلاش کرد در بودجه نویسی خود شفافیت، حرکت در مسیر قانون، هوشمند سازی، کاهش مصارف غیرضروری و توجه ویژه به جلب مشارکت عمومی را مدنظر قرار دهد.

وی افزود: علی رغم وجود رکود و تنگناهای اقتصادی و همچنین مشکلات متعدد مالی شهرداری‌ها با تلاش‌ بودجه ۴۵ میلیارد تومانی سال ۹۸ شهرداری زرین شهر با ۱۵ درصد افزایش و در حدود ۵۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان محقق شد.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: با توجه به توفیقات به دست آمده تلاش شد بودجه سال ۹۹ شهرداری زرین شهر کاربردی‌تر از سال‌های گذشته تنظیم و اجرایی شود از این رو بودجه سال جاری شهرداری پس واکاوی و بررسی ابعاد مختلف بودجه چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی مدیریت شهری با در نظر گرفتن شرایط خاص مباحث اقتصادی و تحریم‌ها، تورم و رکود اقتصادی و شیوع ویروس کرونا ۵۱ میلیارد تومان پیش بینی شد.

محمدی با بیان اینکه سال جاری برای کشور و شهرداری‌ها از نظر اقتصادی سالی پر چالش و سخت خواهد بود، ادامه داد: در اواخر سال گذشته شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم که تأثیر بسزایی بر کاهش درآمد شهرداری و افزایش هزینه‌های مدیریت شهری داشت، اما علی رغم همه سختی‌ها و مشکلات حاکم بر شهرداری شاهد تحقق کامل بودجه پنج ماهه شهرداری زرین شهر هستیم.

وی اضافه کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته در بوجه سال جاری، بودجه‌ پنج ماهه شهرداری ۲۱ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با تحقق ۲۴.۵ میلیارد تومانی درآمدهای شهرداری در این مدت از برنامه زمانبندی جلوتر هستیم، از این مقدار ۱۰ میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و ۱۴.۵ میلیارد تومان صرف پروژه‌های عمرانی شده است.

شهردار زرین‌شهر یکی از سیاست‌های شهرداری زرین شهر را افزایش تعلق خاطر شهروندان و تقویت احساس مشارکت آنان دانست و عنوان کرد: در این مدت تلاش شده بستر لازم برای افزایش مشارکت داوطلبانه شهروندان در پرداخت عوارض فراهم شود و با افزایش اعتماد عمومی این مهم به خوبی محقق شد به گونه‌ای که مشارکت شهروندان در اداره امور شهر به بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: علی رغم مشکلات پیش رو در پنج ماه گذشته ۷۷ درصد بودجه پنج ماهه شهرداری از درآمدهای محلی کسب شده و سهم عوارض آلایندگی و ارزش افزوده تنها ۵.۵ میلیارد تومان بوده است و این مهم بسیار ارزشمند است چراکه در حدود یک دهه‌ی کسب درآمدهای محلی تنها ۲۰ درصد از بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده بود.

کد خبر 442489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.