درخواست ۴۴۰ هزار نفری برای وام ودیعه مسکن/ ۳۰۰ نفر وام گرفتند

معاون مسکن و ساختمان ضمن اعلام این مطلب که ۴۴۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن درخواست کردند و از این تعداد ۳۳۰ هزار نفر واجدشرایط شناخته شدند، از پرداخت این وام به ۳۰۰ متقاضی خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمود محمودزاده آخرین وضعیت ارائه و پرداخت کمک ودیعه مسکن به افراد واجد شرایط را توضیح داد.

معاون مسکن و ساختمان گفت: از حدود ۴۱۰ هزارنفری که مدارک خود را بارگذاری کردند ۳۳۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند که از میان واجدان شرایط ۵۴ هزار نفر به بانک‌ها معرفی شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، ۱۳۰۰ پرونده در بانک‌ها تشکیل شده و ۳۰۰ واحد وام نیز به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

محمودزاده تصریح کرد: تا پایان شهریور تمامی متقاضیان جهت دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

وی توضیح داد: یکی از شروط اصلی سرعت دادن به پرداخت ودیعه اجاره مسکن این است که متقاضیان هرچه زودتر مدارک موردنیاز را در سامانه tem.mrud.ir بارگذاری کنند تا امکان پالایش و معرفی آنها فراهم شود.

گفتنی است، ستاد ملی کرونا به منظور حمایت از مستاجرانی که در بحران کرونا، زندگی آنها با بحران مواجه شده اقدام به حمایت از مستأجران کرده است. رقم ودیعه مسکن برای مستأجران تهران ۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلانشهرها ۳۰ میلیون تومان و برای شهرهای کوچک ۱۵ میلیون تومان است. متقاضیان باید بعد از یکسال اصل ودیعه را به بانک بازگرداند و در عین حال سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.

کد خبر 442483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.