انتقال ۵۹ مصدوم بدحال توسط بالگردهای هلال احمر به مراکز درمانی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انتقال ۵۹ مصدوم بدحال انواع حوادث توسط بالگردهای امداد هوایی هلال احمر طی پنج ماه گذشته به مراکز درمانی و بیمارستانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، مهدی ولی پور با اشاره به آخرین عملیات پروازی انجام شده توسط بالگردهای آماده هلال احمر برای خدمات رسانی فوریتی به مصدومین و حادثه دیدگان و تشریح انواع حوادث رخ داده از ابتدای فروردین تا پایان روز ۳۱ مرداد ۱۳۹۹، اظهار کرد: در مدت یاد شده در مجموع ۷۹۹ سورتی پرواز (۴۷۷:۳۰ ساعت پروازی) عملیات امداد و نجات هوایی توسط بالگردهای امدادرسان جمعیت هلال احمر در سراسر کشور انجام شد.

وی ادامه داد: بالگردهای امدادی این سازمان در مدت یاد شده، ۱۴ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم محموله‌های امدادی شامل چادرهای اسکان اضطراری و موقت، بسته‌های غذایی شرایط اضطراری عمومی و پیچیده و هزار و ۲۴۳ نفر از نیروهای واکنش سریع امدادی را به مناطق مختلف حادثه دیده انتقال داده‌اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: مهمترین مأموریت‌های این بالگردها امدادرسانی در سیل، امداد و نجات در کوهستان، اطفای حریق مراتع و جنگل‌های کشور ثبت و گزارش شده و فقط پروازهای اطفای حریق (از ابتدای سال ۹۹ تا ۳۱ مرداد) شامل ۱۳۸ سورتی عملیات (۶۷:۴۵ ساعت پروازی) بوده که طی آن بالگردهای هلال احمر ۶۰۷ نیروی امدادی، هفت هزار و ۷۰۰ کیلوگرم مواد اطفای حریق و وسایل مورد نیاز خاموش کردن آتش و سه نفر مصدوم به مراکز درمانی و بیمارستانی را منتقل کرده‌اند.

بنا بر گزارش ایرنا، ولی پور از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 442479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.