بهبود وضعیت بهداشتی و غذایی اردوگاه متکدیان مشهد

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد بازدید خود از اردوگاه متکدیان مشهد را روایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهناز رمارم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "از سال ۷۸، شهرداری‌ها بر اساس ماده سه مصوبه شورای عالی اداری در خصوص ساماندهی متکدیان، موظف به شناسایی، جمع‌آوری و تحویل افراد متکدی به مجتمع اردوگاهی اند. اردوگاهی که توسط شهرداری مشهد، با عنوان "خانه سبز" ایجاد شده و در حال فعالیت است.

۱۵ ماه از آخرین بازدیدم از این مجموعه می‌گذشت، آن زمان در سال دوم شورا بودیم و از اولین روزهای ورود به شورا خبرهای خوشی از خانه سبز به گوش نمی‌رسید، بحرانی بودن اوضاع بهداشتی و مشکلات بسیار دیگری که من را به رایزنی برای بهبود اوضاع واداشت و در طی دو سالی که عضو کمسیون فرهنگی بودم بارها برای بازدید و بررسی شرایط، به خانه سبز سرزده بودم و در سال چهارم شورا که مجدداً به عضویت کمیسیون فرهنگی درآمدم باز هم به خاطر شنیدن برخی شایعات در مورد اوضاع بهداشتی و غذایی مهمانان شهرداری مشهد در خانه سبز، باز هم راهی بازدید این خانه شدم. این ‌بار اما با همراهی اهالی رسانه!

الحمدلله تغییرات ملموس بود. بخش ویژه‌ای را برای قرنطینه متکدیان تازه وارد اختصاص داده بودند، مکان نگهداری بانوان مسقف شده بود، برای رعایت هر چه بیشتر بهداشت، به جای پخت و پز غذا با یک شرکت تولید غذا قرارداد منعقد شده تا غذا را وکیوم شده و بهداشتی به ساکنین برسانند. ساختمان در حال رنگ آمیزی بود و از نابسامانی سابق خبری نبود، مکان تازه ای برای آموزش و اشتغال اختصاص یافته تا این توفیق اجباری با فراگیری علم، هنر و مهارت همراه شود. پزشکان و پرستاران به طور سه شیفت در مجموعه حاضر بودند، زمین بازی ورزشی جدیدی برای مهمانان ساخته شده بود، روانشناسان شیفت، هم برای متکدیان و هم برای کارکنان جمع آوری و ساماندهی آنها درحال خدمت‌رسانی بودند.

همه و همه باعث شده بود حتی در انتقادات شدید حاضرین، خبری از انتقاد از مدیریت مجموعه نباشد؛ اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم، این موضوع را به مدیران مجموعه نیز تذکر دادم، هر چند افراد ساکن در این خانه از لحاظ ساختار قضائی بزهکار اجتماعی محسوب می‌شوند اما به عنوان یک انسان باید از امکانات لازم برخوردار باشند.

امیدوارم با تمهیدات روانشناختی در مجموعه خانه سبز و البته فرهنگسازی در شهر، شاهد کاهش تکدی‌گری در شهر مشهدالرضا (ع) باشیم."

کد خبر 442469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.