از تجمع زنبورها در یک منزل مسکونی تا رهاسازی انگشتر از دست بانوان رشتی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: امروز آتش نشانان این شهر به چهار حادثه امداد و نجات و آتش سوزی به شهروندان خدمات ارائه کردند.

شهرام مومنی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: تجمع تعداد زیادی زنبور عسل در یک واحد مسکونی، عصر امروز به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله سه آتش نشان به همراه یک دستگاه خودرو به محل حادثه در بلوار لاکان کوچه کارگر یک اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، ادامه داد: آتش نشانان در محل حادثه با تجمع تعداد زیادی زنبور عسل در هود آشپزخانه منزل مسکونی مواجه شدند و نسبت به انتقال لانه زنبورها و پاکسازی محل اقدام کردند.

وی با بیان اینکه حضور این تعداد زنبور عسل موجب غافلگیری و رعب و وحشت صاحب خانه آن شده بود. عنوان کرد: به گفته مالک منزل، این فرد پس از شیوع ویروس کرونا، حدود هفت ماه به منزل مسکونی خود مراجعه نکرده بود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب جانی نرسید.

ترک خانه حین پخت غذا باعث آتش سوزی منزل مسکونی شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، همچنین گفت: امروز در حادثه دیگری، آتش سوزی خانه ویلایی واقع در خیابان امین الضرب به آتش‌نشانان اطلاع داده شد. و بلافاصله ۱۹ آتش نشان به همراه شش خودروی اطفایی به محل حادثه اعزام شدند.

وی عنوان کرد: آتش نشانی که در محل حضور داشت، علت آتش‌سوزی را ترک خانه توسط ساکنین آن در حین طبخ غذا عنوان کرد و ادامه داد: خوشبختانه با اطلاع رسانی فوری همسایگان، آتش نشانان به موقع نسبت به مهار آتش اقدام کردند.

خارج کردن انگشتر از دست بانوان ۱۳ و ۶۵ ساله رشتی

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت همچنین گفت: امروز دو بانوی ۱۳ و ۶۵ ساله که انگشتر در دست آنها گیر کرده بود، در دو زمان مختلف به ایستگاه پنج آتش نشانی رشت واقع در میدان رازی مراجعه و آتش نشانان نسبت به خارج کردن انگشترها اقدام کردند.

مومنی، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در زمان وقوع چنین حوادث مشابهی بلافاصله به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش نشانی محل زندگی خود مراجعه و از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با تعداد ۳۸۰ نیروی آتش‌نشان و ۷۶ دستگاه خودروی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین در ۱۴ ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 442434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.