کرونا در یونان و رکود دوباره صنعت گردشگری

وزیر بهداشت کشور یونان در واکنش به اعمال قوانین قرنطینه‌های جدی توسط نخست‌وزیر بریتانیا بر گردشگران اعلام کرد: پروتکل بهداشتی در یونان به طور کامل رعایت می‌شود تا مسافران در امنیت خاطر تمام از آن بازدید کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی بریتانیا که تا چند روز اخیر بازدید از کشور یونان را برای مردم خود آزاد کرده بودند اعلام کرده‌اند که یونان نیز از لیست استثناها برای محدودیت نداشتن گردشگری خط می‌خورد. بوریس جانسون تاکید کرد مسافرانی که از این کشور به بریتانیا باز می‌گردند باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه مرزی بسر ببرند و پس از انجام آزمایشات لازم اجازه ورود به آن‌ها داده شود. وزیر فرهنگ و گردشگری یونان در واکنش به این اقدام، تصمیم سران بریتانیا را بسیار سختگیرانه دانست و اعلام کرد پروتکل بهداشتی در یونان با دقت تمام رعایت می‌شود و گردشگران با اطمینان کامل می‌توانند به این کشور سفر کنند. مقامات رسمی یونان بر تمرکز بیشتر اقدامات پیشگیرانه خود در مناطقی تاکید کرده‌اند که احتمال انتقال ویروس در آن‌ها بیشتر است تا از این طریق سران بریتانیا را از ایمنی حضور اتباع خود در یونان مطمئن کنند.

مقامات رسمی اسکاتلند نیز اسم یونان را از لیست کشورهای مستثنی برای محدودیت نداشتن گردشگری خط زدند و اعلام کردند تمام مسافرانی که از یونان به کشور باز می‌گردند باید در مرزهای اسکاتلند به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند و پس از دریافت برگ سلامت به اسکاتلند وارد شوند. پیش از این نیز دولت ولز اعلام کرده بود مسافرانی که از جزیره یونانی زاکینتوس به کشور بر می‌گردند باید به مدت دو هفته از ورود به مرزهای داخلی کشور منع شوند اما قانون خاصی برای مسافران از سایر نقاط یونان اعمال نشد.

بسیاری از گردشگران از نامتمرکز بودن اقدامات لازم برای مهار شیوع کرونا در جزیره زاکینتوس خبر داده بودند که این امر منجر به ایجاد ترس در میان گردشگران و پیرو آن مقامات رسمی ولز شد و همین امر دولت آن را به محروم کردن شهروندان از سفر به این جزیره از سوم سپتامبر سوق داده است. مقامات رسمی بریتانیا در بررسی‌های متعددی متوجه شدند که در نقاطی از جزیره با بیشترین تمرکز گردشگران، پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود و تا کنون ۳۰ نفر از مبتلایان جدید بریتانیایی به ویروس کرونا از زاکیتوس به کشور بازگشته‌اند.

کشور یونان در ماه آگوست با افزایش چشمگیر شیوع بیماری کووید -۱۹ مواجه بوده است به طوری که در هر روز بیش از ۱۰۰ نفر از مردم این کشور بر اثر کرونا راهی بیمارستان‌ها می‌شوند. محققان ماه آگوست را رکورددار انتشار ویروس کرونا در یونان نامیده‌اند چرا که تعداد افراد مبتلا به این بیماری به طور بی‌سابقه‌ای در این ماه حتی به حدود ۳۰۰ مورد در روز رسیده است.

از همان آغاز ظهور ویروس کرونا در جهان، یونان به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورهای اروپایی در مهار شیوع آن شناخته شد زیرا زمانی که سایر ملت‌های مدیترانه‌ای نظیر اسپانیا و ایتالیا بدترین شرایط ناشی از انتشار بیماری کووید -۱۹ را تجربه می‌کردند، نرخ ابتلاء به این ویروس در یونان به طور شگفت‌انگیزی پایین بود. اما با آغاز فصل تابستان و نبود مقررات سختگیرانه در این کشور، هر روز بر تعداد افراد بستری در بیمارستان به خاطر بیماری کووید -۱۹ افزوده می‌شد و همین امر سران یونان را به اعمال قوانین جدید و البته سختگیرانه‌تری سوق داد.

اقدامات محلی در اولویت قرار گرفت و مقامات رسمی هر شهر تصمیم گرفتند محدودیت‌های خاصی را متناسب با وضعیت شهر خود بر مردم اعمال کنند. با این حال قانونی که در میان تمام شهرهای کشور مشترک بود این که مردم باید در مکان‌های عمومی با فضای بسته ماسک استفاده می‌کردند.

نتیجه اعمال مقررات جدید در کشور منجر به کاهش چشمگیر شیوع ویروس کرونا شد و وزیر فرهنگ و گردشگری یونان را به آغاز فعالیت صنعت گردشگری برانگیخت. مردم از سراسر جهان به خصوص بریتانیا، با اطمینان خاطر از وضعیت ایمن یونان سفرهای خود به این کشور را آغاز کردند، اما متأسفانه صعودی شدن نمودار ابتلاء به ویروس کرونا، یک بار دیگر مردم جهان را در سفر به یونان مردد کرد.

کد خبر 442410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.