‌بازدهی دارا دوم بیش از ۳۰ درصد خواهد بود

یک کارشناس و فعال بازار سرمایه گفت: بر اساس مطالعات شده روی سهام شرکت‌های پالایشی صندوق دارا دوم، بازدهی این صندوق برای سهامداران به بیش از ۳۰ درصد خواهد رسید.

محمدرضا اختریان در گفتگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به وجود برخی ابهامات در خصوص سود خرید صندوق پالایشی یکم در آخرین روزهای مهلت پذیره نویسی این صندوق که از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور اعلام شده، اظهار کرد: تعدادی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سهامدارانی که در روزهای پایانی مهلت پذیره‌نویسی صندوق دارا دوم یا پالایشی یکم درخواست خرید ثبت کنند از سود بیشتری برخوردار خواهند شد.

وی افزود: گسترش پرسرعت این شایعات در بستر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در حالی است که اصلاً ساز و کار بورس و ثبت درخواست خرید سهام در صندوق‌های دولتی ارتباطی با بازه زمانی خرید آن ندارد و در پایان مهلت پذیره نویسی به همه خریداران به صورت یکسان سهام خواهد رسید.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان اینکه تعدادی از جریان‌های رسانه‌ای می‌کوشند تا هیجان سهامداران تازه وارد به بورس را با استفاده از سیگنال‌های اشتباه کنترل کنند، تصریح کرد: علت اصلی از رونق افتادن شاخص بورس در هفته‌های اخیر نیز همین سیگنال رسانی‌های اشتباه از سوی برخی جریان‌های رسانه‌ای بوده و به نظر می‌رسد برخی مسئولان از رونق شاخص سهام و کسب منفعت مردم از این طریق خوشحال نیستند.

اختریان اضافه کرد: به رغم همه هجمه‌های رسانه‌ای قوی و از پیش تعیین شده‌ای که علیه صندوق دارا دوم شکل گرفته، استقبال مردم از این سهم بی‌نظیر خواهد بود و شرکت‌های پالایشگاهی با استفاده از این سرمایه جدید قادر به افزایش توان تولید خود تا بیش از سه برابر ظرفیت فعلی خواهند بود.

وی ادامه داد: این صندوق و شرکت در خرید سهام آن ارتباط مستقیمی با کمک به جهش تولید و پایدار ماندن اشتغال کارگر ایرانی دارد و این یک فرصت چشمگیر برای مردمی است که قصد داشتند سهمی از تسهیل مسیر جهش تولید در نظام اقتصادی ایران و بنگاه‌های تولیدی کشورشان داشته باشند.

این کارشناس و فعال بازار سرمایه با بیان اینکه آگاهی سهامداران نسبت به روند معاملات در بازار سرمایه و بازدهی آنها نسبت به زمان عرضه سهام دارا یکم افزایش قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: اکنون اغلب سهامداران با آگاهی خرید و فروش می‌کنند و همین آگاهی به فعالان بازار سرمایه ثابت کرده که خرید سهام دارا دوم یکی از فرصت‌های خوب بورس برای بازدهی در دراز مدت است.

وی افزود: بر اساس مطالعات شده روی سهام شرکت‌های پالایشی صندوق دارا دوم، بازدهی این صندوق برای سهامداران به بیش از ۳۰ درصد خواهد رسید.

کد خبر 442400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    11 0
    فقط انشاله مثل عاقبت بورس نشه
  • بنام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
    9 7
    با اوضاع الان بورس گمان نمی کنم یک ریال سود به سهام داران برسد
  • عدنان IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    1 4
    نداشتن بازارگردان فعال برای صندوق هیچ جذابیتی برای سرمایه‌گذار هوشمند باقی نمی‌گذارد ، عاقبت دارا یکم بخیر نشده که با وجود گذشت چند ماه هنوز سی درصد زیر ارزش معامله میشه .
  • Majid IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    8 4
    باسلام. من خودم چندتا پالایش یکم برای اعضاء خانواده ام خریدم.اما درکل فکر کنم ۳۰درصد زیاد دلچسب نیست.من دارا یکم رو با بیشتر از ۳برابر قیمت یعنی ۳۰۰درصد سود فروختم.
  • شهاب IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    4 0
    سلام ببخشید من 5میلیون دارا دوم خریدم الان نه پولم بلوکه و نه تو قسمت سفارشاتم است من الان باید چیکار کنم ممنون میشم اگر راهنماییم کنید