توافق آمریکا با نیروهای دمکراتیک کُرد غیرقانونی است

روسیه و سوریه امروز جمعه با صدور بیانیه ای امضای توافق آمریکا با شبه نظامیان جدایی طلب نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (قسد) را غیر قانونی و غیر مشروع دانستند.

به گزارش ایمنا، سویه و روسیه امروز جمعه در بیانیه مشترکی اعلام کردند که حضور غیرقانونی نیروهای اشغالگر آمریکایی در خاک سوریه به عنوان کشوری دارای حاکمیت، منجر به ایجاد و تشدید کانون تنش در منطقه می‌شود.

این بیانیه امضای توافق آمریکا با شبه نظامیان جدایی طلب نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (قسد) را غیر قانونی و غیر مشروع دانستند.

هیأت‌های هماهنگ کننده سوریه و روسیه در بیانیه مشترکی اعلام کردند: یکی از دلایل جدی نگرانی‌ها در منطقه، اوضاع شمال شرق سوریه به دلیل حضور غیر قانونی نیروهای اشغالگر آمریکا و همپیمانان آن در خاک سوریه که دارای حاکمیت و استقلال می‌باشد، است. مثال روشن تشدید کانون بحران، توافق امضا شده میان شبه نظامیان جدایی طلب نیروهای دموکراتیک (قسد) در شمال شرق سویه با یک شرکت نفتی آمریکایی برای همکاری در زمینه استخراج نفت سوریه و فروش آن است.

سوریه و روسیه با تأکید بر این‌که امضای این گونه قراردادها نقض قوانین بین‌المللی و زیرپاگذاشتن حاکمیت و یکپارچگی سوریه است، اقدام یاد شده را غیر قانونی و غیر مشروع دانستند.

منبع: مهر

کد خبر 442374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.