تامین ۱۵ میلیارد دلار ارز کالاهای وارداتی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: به رغم مشکلات تجاری ناشی از شیوع کرونا و تداوم تحریم‌های ظالمانه، نزدیک ۱۵ میلیارد دلار در پنج ماه نخست امسال برای واردات کشور تأمین ارز کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با اشاره به معاملات سامانه نیما اظهار کرد: معاملات حواله ارزی روزهای گذشته شهریورماه در سامانه نیما، که بخشی از آن همراه با ایام تعطیلات عزاداری بود از یک میلیارد یورو فراتر رفت که مؤید افزایش عرضه ارز توسط صادر کنندگان و تعمیق تدریجی بازار ثانویه معاملات حواله ارزی است.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی از روز سه شنبه و از طریق بازار متشکل ارزی و صرافی‌های بانکی تأمین نیازهای ارزی بازار اسکناس را آغاز کرده و در روزهای آتی نیز این سیاست را با هدف ایجاد تعادل و ثبات بازار ارز با قدرت پیش خواهیم برد.

رئیس کل بانک مرکزی تأمین کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه کارخانجات را اولویت اصلی این بانک در تأمین ارز وارداتی دانست و تصریح کرد: با تمام مشکلات تجاری ناشی از شیوع کرونا و تداوم تحریم‌های ظالمانه در ۵ ماه نخست سال نزدیک ۱۵ میلیارد دلار برای واردات کشور تأمین ارز کرده‌ایم.

کد خبر 442320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.