تالش، پاکیزه‌ترین محرم را تجربه کرد

معاون خدمات شهری شهردار تالش گفت: در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در این شهر به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت برخی از شهروندان، حجم زباله تولیدی نسبت سال‌های گذشته بسیار کمتر بود و تالش پاکیزه‌ترین محرم را تجربه کرد.

علیرضا مجیدزاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واحد خدمات شهری شهرداری تالش در ایام محرم امسال به دلیل شیوع کرونا به طور مضاعف، با برنامه ریزی مناسب و به صورت شبانه روزی با بیش از ۴۰ نیرو آماده خدمات رسانی به شهروندان بود.

وی افزود: قبل از فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، تمامی کانال‌ها، معابر عمومی و خیابان‌های شهر توسط نیروهای آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری تالش شست و شو و پاکسازی شد.

معاون خدمات شهری شهردار تالش عنوان کرد: در چندین نقطه از شهر سطل‌های زباله گالوانیزه جانمایی شده و شهروندان زباله‌ها و ظروف یکبار مصرف خودشان را در داخل آن‌ها قرار می‌دادند.

مجیدزاده تصریح کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت بسیار خوب برخی از شهروندان، حجم زباله مصرفی به ویژه ظروف یکبار مصرف نذورات و احسانات مردم نسبت به محرم سال‌های گذشته بسیار کمتر بود.

وی به تولید روزانه ۸۰ تا یکصد تن زباله در این شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری با کمترین نیروی انسانی و ماشین آلاتی که در اختیار دارد، در ایام شیوع ویروس کرونا، به صورت شبانه روزی در تلاش است، تا خدمات مطلوبی به شهروندان ارائه کند.

معاون خدمات شهری شهردار تالش با اشاره به اینکه نیروهای خدمات شهری زباله‌های شهروندان را طبق زمان بندی و ساعت مشخصی جمع آوری می‌کنند. تاکید کرد: شهروندان به منظور حفظ سلامت نیروهای خدمات شهری، زباله‌های خود را آخر شب یا ابتدای صبح، با کیسه‌های زباله سربسته در مخازن مخصوص قرار دهند و از رها کردن ماسک و دستکش یکبار مصرف در معابر و اماکن عمومی خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 442317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.