آموزش مجازی تنها در شرایط اضطراری قابل قبول است

قائم‌مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: استفاده حداکثری از فضای مجازی، صرفاً در شرایط اضطرار مورد قبول است و نباید به رویه‌ای طولانی و دائمی تبدیل شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان در خصوص بازگشایی مدارس و استفاده از فضای مجازی اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید داشته‌ایم که استفاده حداکثری از فضای مجازی، صرفاً در شرایط اضطرار موردقبول است و نباید به رویه‌ای طولانی و دائمی تبدیل شود و از اولیا دانش‌آموزان درخواست می‌کنیم که با این رویکرد نظام همکاری داشته باشند و مطمئن باشند که تمام پروتکل‌های سلامت، رعایت و نظارت‌های لازم نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شرایط اضطراری پیش‌آمده برای کشور و جهان باوجود همه‌گیری ویروس کرونا که باعث ایجاد محدودیت در آموزش‌های حضوری مدارس و دانشگاه‌های کشور شد و دوره‌ای را به وجود آورد که ضرورت دارد پروتکل‌ها و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا لازم‌الاجرا شود و با رعایت آن بتوان این همه‌گیری را کنترل کرد و لاجرم آموزش‌های مجازی جایگزین آموزش حضوری شد، در این راستا تلاش‌های گسترده‌ای نیز از سوی وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌منظور ادامه روند تحصیل انجام شده است.

قائم‌مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که در آموزش و مخصوصاً در پرورش نسل نوجوان و جوان، که در حقیقت آینده‌سازان و مدیران و خانواده‌های آینده کشور هستند، اصل بر تعلیم و تربیت حضوری است، گفت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید داشته‌ایم که استفاده حداکثری از فضای مجازی، صرفاً در شرایط اضطرار موردقبول است و نباید به رویه‌ای طولانی و دائمی تبدیل شود.

کبگانیان با اشاره به اینکه به خاطر داشته باشیم که تمام بخش‌های کشور باید با در نظر گرفتن این شرایط خاص و ضمن رعایت تمام دستورالعمل‌ها، وظایف خود را انجام دهند، اضافه کرد: همان‌طور که عمده بخش‌های کشور، از قبیل ورزشی، تفریحی و اقتصادی، ضمن تطبیق خود با دستورالعمل‌های بهداشتی، فعالیت خود را به‌صورت منطقی و مصون آغاز کردند، بدیهی است که بخش آموزشی و تربیتی کشور نیز که به‌نوعی حاکمیتی بوده و اهمیت بالایی دارد، نباید در این دوره منفعل و مختل بماند.

وی با اشاره به موضع منطقی و دقیق وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: طبق آمار اعلام‌شده توسط وزیر، بیش از ۳۰ درصد مدارس که عمدتاً در روستاها هستند، با کلاس‌های زیر پنج نفر برگزار می‌شود و ایجاد فاصله‌های اجتماعی و رعایت پروتکل‌های ستاد کرونا، عملی و ازلحاظ سلامت محصلین، بسیار مناسب و امکان‌پذیر است و بقیه کلاس‌ها نیز با جمعیت کمتر می‌تواند برگزار شود.

قائم‌مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از اولیای دانش‌آموزان درخواست می‌کنیم که با این رویکرد نظام همکاری داشته باشند و مطمئن باشند که تمام پروتکل‌های سلامت، رعایت و نظارت‌های لازم نیز انجام خواهد شد و با این همکاری، یقیناً برخی طراحی‌های بدخواهان برای منفعل کردن نسل آینده‌ساز کشور، شکست خواهد خورد.

کبگانیان افزود: نکته بسیار مهم دیگر، بحث مهد کودک‌ها است که موضع شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور انتقال تنظیم‌گری و صدور مجوزهای اصلی و نظارتی به آموزش‌وپرورش است.

وی تأکید کرد: این به معنای سلب مسئولیت و تصدی‌گری و اجرا از نهادهایی که هم‌اکنون دارای مهدکودک هستند نیست و قطعاً دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی همچنان می‌توانند در این زمینه فعال باشند، لیکن قاعده گذاری و مجوزهای اصلی و نظارت جدی باید توسط آموزش‌وپرورش انجام پذیرد.

کد خبر 442305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.