بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان مبارکه عضو شبکه شاد هستند

رییس اداره آموزش و پرورش مبارکه گفت: بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان این شهرستان به شبکه آموزش دانش‌آموزی (شاد) پیوسته و از طریق این شبکه تحت نظارت معلمان خود قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید باقری امروز _پنجشنبه ۱۳ شهریورماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تعدادی از دانش آموزان این شهرستان وضعیت مالی خوبی ندارند، به همین دلیل افراد بی بضاعت و نیازمند شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه هر سال دانش آموزان نیازمند را با اهدای لوازم‌التحریر کمک می‌کرد، اما امسال قرار است تبلت در اختیار این افراد قرار دهد.

رئیس اداره آموزش و پرورش مبارکه با بیان اینکه شیرهای آب مدارس این شهرستان از وضعیت خوبی برای مقابله با کرونا برخوردار نیست، اضافه کرد: قرار بود این شیرها برای صرفه جویی و مقابله با کرونا توسط شرکت فولاد مبارکه به شیرهای پدالی تبدیل شود و برآورد قیمت هم به این شرکت اعلام شده است.

باقری تصریح کرد: برای نظافت مدارس این شهرستان با کمبود ۲۰۰ نیروی خدماتی مواجه هستیم و امکان استخدام افراد هم بدون مجوز وجود ندارد.

وی گفت: اولیای دانش آموزان باید برای تأمین نیروی خدماتی مورد نیاز به صورت مشارکتی اقدام کنند تا از طریق جذب نیروی شرکتی روزانه یا ساعتی، کار نظافت مدارس انجام شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش مبارکه ادامه داد: مدارس با هماهنگی اداره آموزش و پرورش، این اختیار را دارند تا با پیش بینی هزینه‌ها در قالب انعقاد قرارداد با یک شرکت خدماتی، این کار را انجام دهند.

باقری افزود: در زمان حاضر ۶۰ تا ۷۰ نفر از نیروهای خدمتگزار این شهرستان، خدمات رسانی توأمان به دو تا سه مدرسه را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان برای ما از همه چیز مهم‌تر است، تصریح کرد: اولیای دانش آموزان باید در این زمینه به کمک مدارس و آموزش و پرورش بشتابند.

رئیس اداره آموزش و پرورش مبارکه خاطرنشان کرد: کمبود نیروی انسانی و معلم یکی از چالش‌های مهم آموزش و پرورش مبارکه است، اما هیچ کلاسی در ابتدای سال جاری بدون معلم نخواهد بود و این کمبودها را از طریق جذب نیروهای حق‌التدریسی، بازنشستگان و نیروهای دانشگاه فرهنگیان رفع خواهیم کرد.

باقری با بیان اینکه دستورالعمل ارسال شده برای بازگشایی مدارس بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز تدوین شده است، گفت: تمام کلاس‌ها در وضعیت سفید به صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر خواهند بود.

وی افزود: در وضعیت زرد بیش از ۵۰ درصد از برنامه آموزشی در فضای مجازی برگزار می‌شود و دانش آموزان در وضعیت قرمز به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی نمی‌توانند در مدرسه حاضر شوند و برنامه آموزشی آنها در بستر سامانه شاد برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، از مجموع دو هزار و ۸۰۰ فرهنگی شهرستان مبارکه یک هزار و ۲۲۰ نفر بازنشسته شده و یک هزار و ۵۸۰ نفر مشغول خدمت هستند.

کد خبر 442289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.