اجساد ۵۷ نفر در ۲ گور دسته جمعی در شمال سوریه کشف شد

مدیر بهداشت استان "رقه" در شمال سوریه از کشف اجساد ۵۷ نفر در ۲ گور دسته جمعی در شمال این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، "جمال العیسی" مدیر بهداشت رقه امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با روزنامه‌الوطن سوریه با اشاره به اینکه مقامات ذی‌صلاح با کمک مردم منطقه این ۲ گور دسته جمعی را در حومه شمال رقه کشف کردند، افزود: یکی از این گورها در نزدیکی روستای الفرحانیه در جنوب غرب منطقه "عین عیسی" و دیگری در نزدیکی روستای "خربة الوهب" به سمت شرق منطقه "عین عیسی" قرار داشت.

وی افزود: در گور دسته جمعی اول که در نزدیکی روستای "الفرحانیه" قرار داشت، ۱۵ جسد با لباس نظامی کشف شد که به احتمال زیاد مربوط به تیپ ۹۳ ارتش سوریه است.

مدیر بهداشت رقه با اشاره به اینکه یکی از اجساد کشف شده در این گور دارای یک تراشه تلفن همراه است، ادامه داد: این مساله می‌تواند به شناسایی وی و اطلاعات مربوط به اجساد کمک کند.

العیسی با اشاره به اینکه در گور دسته جمعی دوم در روستای "خربة الوهب" در شرق عین عیسی بقایای ۴۲ نفر کشف شد، گفت: آن‌ها نیز احتمالاً از تیپ ۹۳ ارتش سوریه هستند.

وی افزود: بقایای پیکر یکی از این اجساد دارای یک دستبند فلزی و یک کارت شناسایی نظامی است.

مدیر بهداشت رقه اضافه کرد: اجساد کشف شده از این گورهای دسته جمعی برای انجام آزمایش‌های پزشکی قانونی و قضائی و سایر آزمایش‌ها به بیمارستان حلب منتقل شده و تعدادی از متخصصان برایا معاینه اجساد به این بیمارستان اعزام شدند.

به نوشته الوطن سوریه، تیپ ۹۳ متعلق به لشکر ۱۷ این کشور ماه‌ها در محاصره گروه‌های تروریستی بود و در هفتم آگوست ۲۰۱۴ شدیدترین حملات توسط گروه‌های تروریستی به این تیپ وارد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 442280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.