تدوین طرح جامع گردشگری بندرکیاشهر

شهردار بندرکیاشهر با تاکید بر اینکه از کلیه سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت اجرای طرح‌های اقتصادی، گردشگری و توریستی در این منطقه حمایت می‌شود، گفت: به منظور تحقق این امر طرح جامع گردشگری، توریستی بندرکیاشهر در دست اقدام قرار دارد.

به گزارش ایمنا، عبدالرضا سلیمانی با اشاره به جاذبه‌ها و ظرفیت‌های این منطقه در بخش‌های اقتصادی، گردشگری، تفریحی، توریستی اظهار کرد: شهرداری این شهر تلاش دارد تا با بهره گیری از توانمندی‌های بخش خصوصی، زمینه توسعه این منطقه را به شکل مطلوب فراهم سازد.

وی با تاکید بر اینکه از کلیه سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت اجرای طرح‌های اقتصادی، گردشگری و توریستی در این منطقه حمایت می‌شود، افزود: به منظور تحقق این امر طرح جامع گردشگری، توریستی بندرکیاشهر در دست اقدام قرار دارد.

شهردار بندر کیاشهر با اشاره به اینکه با اجرای این طرح زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در جهت اجرای طرح‌های گردشگری و توریستی به ویژه در مناطق ساحلی فراهم خواهد شد ادامه داد: بندرکیاشهر از کانون‌های اصلی گردشگری استان گیلان به شمار می‌رود و اجرای این طرح توسعه و رونق اقتصادی منطقه را به همراه خواهد داشت.

سلیمانی با اشاره به اقدامات شهرداری بندرکیاشهر خاطرنشان کرد: اجرای بیش از ۳۰ طرح عمرانی، خدماتی و گردشگری چون لایروبی رودخانه خیابان شهدا و جوی‌های سطح شهر، تهیه طرح و نقشه برای احداث بوستان باران، تعریض پالت های چوبی و بازسازی پل چوبی، روشنایی برج‌های نور، تسطیح و اصلاح شانه‌های خاکی معابر و نصب تیرهای چراغ روشنایی، تهیه طرح و نقشه جهت احداث مجتمع تفریحی، گردشگری، تجاری و پارک بازی منطقه کوی شهید رجایی، آغاز اصلاح هندسی میدان جدید معلم روبروی بخشداری، تهیه نقشه و اجرای طرح از منطقه حاشیه سفیدرود به منظور احداث بوستان تفریحی در کوی شهید رجایی، اجرای عملیات روکش آسفالت در مناطق مختلف شهری از جمله برنامه‌های در دست اقدام و در حال اجرای شهرداری بندرکیاشهر است.

وی یادآور شد: ساماندهی بازارهای سنتی و محلی و اجرای طرح‌های ورزشی و فرهنگی نیز از اولویت برنامه‌های شهرداری این شهر است.

شهردار کیاشهر گفت: اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی و گردشگری در این منطقه طبق اولویت بندی به انجام می‌رسد و شهرداری این شهر برای فعالیت‌های خود برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی را تدوین کرده است.

سلیمانی صدور پروانه‌های ساختمانی و کسب عوارض را از مهمترین منابع درآمدی شهرداری این شهر عنوان و تاکید کرد: مشارکت و تعامل مردم رکن اصلی توسعه بندرکیاشهر به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برای جلب مشارکت مردم، باید اعتماد سازی صورت گیرد افزود: اگر فعالیت‌های شهرداری منطقه برای مردم ملموس شود از پرداخت به موقع عوارض‌های نوسازی و غیره دریغ نخواهند کرد.

سلیمانی با بیان اینکه شهرداری بندرکیاشهر ایجاد درآمد پایدار را با جدیت دنبال می‌کند گفت: از مردم منطقه انتظار می‌رود با پرداخت به موقع عوارض نوسازی شهرداری این شهر را برای تحقق اهدافش یاری کنند.

وی به وجود ۳۷ کیلومتر نوار ساحلی در بخش بندرکیاشهر اشاره و خاطرنشان کرد: اسکله، پل چوبی، مرداب، پارک ملی بوجاق، پارک‌های ساحلی و جنگلی از جمله مناطق تفریحی و گردشگری بندرکیاشهر است، ضمن آنکه صید و صیادی یکی از منابع مهم درآمدی مردم این منطقه به شمار می‌رود

منبع: ایرنا

کد خبر 442264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.