امدادرسانی به ۷۱ هزار فرد آسیب دیده سوانح جوی طی پنج ماه گذشته

معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به بیش از ۷۱ هزار و ۲۵۳ نفر در حوادث جوی پنج ماه گذشته با انجام ۶۳۲ ماموریت امدادی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر محمدی با اعلام این مطلب، اظهار کرد: این خدمات امدادرسانی از ابتدای فروردین تا پایان روز ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ به افراد آسیب دیده ناشی از حوادث جوی (سیل، بارش برف سنگین، کولاک شدید در محورها و نظایر آن) ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت ۶ هزار و ۳۲۴ نفر از افراد آسیب دیده و در راه مانده در چادرهای امدادی، پایگاه‌های امداد و نجات و نظایر آن به صورت اضطراری اسکان یافتند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام آمار بیشترین امدادرسانی به آسیب دیدگان ناشی از حوادث جوی در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، گفت: در اجرای این سلسله عملیات امدادی در کرمان به ۳۰ هزار و ۲۹۰ نفر (۴۲ درصد از کل افراد امدادرسانی شده در حوادث جوی)، سیستان و بلوچستان به ۱۵ هزار و ۴۸۶ نفر (۲۱ درصد از کل افراد امدادرسانی شده در حوادث جوی) و هرمزگان به ۵ هزار و ۱۶۹ نفر (۷ درصد از کل افراد امدادرسانی شده در حوادث جوی) امدادرسانی شد.

بنا به گزارش ایرنا، محمدی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

کد خبر 442258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.