امکانات شبکه شاد برای دانش آموزان استثنایی پیش بینی شده است

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اصفهان با اشاره به تمهیدات آموزشی برای دانش آموزان نابینا و ناشنوا در سال تحصیلی پیش رو، گفت: امکانات شاد در ورژن جدید برای نابینایان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن الماسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولویت آموزش و پرورش، آموزش حضوری و چهره به چهره است اما به دلیل اهمیت سلامت معلمان و دانش آموزان ناچار به استفاده از روش‌های مکمل آموزشی هستیم.

وی افزود: از این رو کارگروه‌های مربوط به آموزش استثنایی در شرایط کرونا از اواخر ماه اردیبهشت تشکیل و با محوریت شبکه شاد برنامه‌های آموزشی آماده شده است.

رئیس اداره امور آموزش و پرورش استثنایی اصفهان با بیان اینکه محتواهای برنامه‌های آموزشی به صورت متمرکز کشوری بارگذاری می‌شود، گفت: معلمان با توجه به نظارت‌هایی که انجام می‌دهند بسته‌های مکمل را به ابن محتواهای آموزشی اضافه می‌کنند.

الماسی همچنین به اجرای طرح آموزش در منزل از سال تحصیلی ۹۷-۹۸ اشاره و خاطرنشان کرد: دانش آموزان دارای شرایط خاص که امکان حضور در مدرسه را ندارند اگر در سامانه سناد ثبت نام شده باشند امکاناتی را برای آموزش در منزل در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

وی همچنین به تمهیدات آموزشی در سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان نابینا و ناشنوا اشاره کرد و گفت: بسته‌ها و محتواهای صوتی و امکانات شبکه شاد برای نابینایان در ورژن جدید پیش بینی شده است.

الماسی افزود: برای آموزش ناشنوایان نیز مکاتبه‌ای با صدا و سیما داشتیم و قرار شد مترجم آموزشی کنار آموزش‌های عادی از روز شنبه ۱۵ شهریور وجود داشته باشد.

رئیس اداره امور آموزش و پرورش استثنایی اصفهان اظهار کرد: مناطق روستایی نیز به دلیل جمعیت کم دانش آموزان استثنایی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی می‌توان کلاس حضوری را تشکیل داد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان در وضعیت زرد برای برخی دروس به ویژه مباحث توانبخشی باید مراجعه حضوری داشته باشند، گفت: در مراکز اختلالات یادگیری که به صورت انفرادی مراجعه کننده دارند می‌توان کلاس‌ها را حضوری و چهره به چهره تشکیل داد.

کد خبر 442247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.