مخالف دولت روسیه با گاز اعصاب مسموم شد

دولت آلمان ادعا کرد که آلکسی ناوالنی، رهبر جبهه مخالف دولت روسیه با ماده‌ای سمی که قبلا در زمان شوروی سابق نیز از آن استفاده شده بود مسموم شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا به نقل از آسوشیتدپرس، این اظهارات مقامات آلمان تنش‌های ایجاد شده بین روسیه و غرب را بیشتر خواهد کرد. صدراعظم آلمان، آنگلا مرکل روز گذشته این خبر را اعلام کرد تا مسمومیت یکی از مهم‌ترین منتقدین دولت پوتین قطعی شده باشد.

حالا که وی در بیمارستان برلین تحت نظارت‌های پزشکی است، علی‌رغم بهبود وضعیت در بخش ویژه قرار دارد و پزشکان این بیمارستان، تبعات بلندمدت ناشی از این مسمومیت را تأیید کرده‌اند.

پس از آزمایش‌ها روی ناوالنی توسط ارتش آلمان، آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان گفت: سوالاتی بسیار جدی وجود دارد که دولت روسیه باید پاسخگوی آن‌ها باشد.

به غیر از آلمان، بریتانیا و ایتالیا نیز خواهان پاسخگویی روسیه در این‌ باره شدند؛ بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس ترور با صلاح شیمیایی را بی‌رحمانه دانست. در واشنگتن نیز سخنگوی شورای امنیت ملی این کشور، این اقدام را ناراحت کننده خواند.

گفتنی است که این اتفاق برای ناوالنی، فعال سیاسی روسیه در روز ۲۰ آگوست و انتقال وی به بیمارستان اومسک آغاز شد. دو روز بعد به بیمارستانی در برلین منتقل شد و حالا با انجام آزمایشات، مسمومیت وی با گاز اعصاب تأیید شده است. در واکنشی به این اتفاق، سفیر روسیه در سازمان ملل در توئیتر خود گفت: در حال حاضر، تهمت به روسیه برای هر کشور غربی الزام شده است.

گفتنی است که در پی این اقدام، ارزش پول روسیه نیز به شدت افت کرده است.

کد خبر 442234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.