تمهیدات تاکسیرانی جهت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اعلام شد

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران، تمهیدات این سازمان جهت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، علیرضا قنادان درباره تمهیدات سازمان تاکسیرانی جهت بازگشایی احتمالی مدارس و دانشگاه‌ها از ۱۵ شهریور در پایتخت، اظهار کرد: طی روزهای گذشته برنامه‌ریزی‌هایی در این راستا آغاز شده است از جمله اینکه موضوع سرویس مدارس به صورت مشترک با وزارت آموزش و پرورش مورد توجه بوده و فعالیت‌ها و هماهنگی‌ها در قالب کارگروه ماده ۱۸ انجام شده است.

وی افزود: ثبت‌نام پیمانکاران سرویس مدارس انجام و لیست پیمانکاران مجاز نیز معرفی شده است. همچنین فراخوان الکترونیکی رانندگان سرویس مدارس در حال انجام است و این افراد پس از اقدامات لازم می‌توانند برای دریافت برچسب سرویس مدرسه اقدام کنند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران ادامه داد: رانندگانی که قبلاً فعالیت در این حوزه داشته باشند و گواهی سلامت در سال‌های گذشته دریافت کرده باشند، نیاز به حضور مجدد جهت دریافت این گواهی ندارند و افرادی که سابقه فعالیت تحت عنوان سرویس مدرسه نداشتند باید به صورت تدریجی جهت دریافت گواهی سلامت اقدام کنند.

قنادان اعلام کرد: درباره موضوع سرویس مدارس جلسه مشترکی را با سردار حمیدی فرمانده پلیس راهور تهران روز گذشته برگزار کردیم تا اقدامات لازم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: از روز شنبه هفته آینده احتمالاً گشایش اولیه برخی از مدارس را شاهد خواهیم بود و بر همین اساس گشت مشترک جهت نظارت بر فعالیت سرویس مدارس توسط پلیس و تاکسیرانی انجام می‌گیرد و سرویس‌های غیرمجاز اعمال قانون خواهند شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه امسال نیز مطابق سنوات گذشته افزایش ترددها در سطح معابر همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را خواهیم داشت، البته به دلیل شیوع کرونا پیش‌بینی می‌کنیم ترافیک تا حدودی کمتر از سال‌های گذشته باشد.

قنادان گفت: در خطوط مختلف از ابتدای سال تا کنون ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش تقاضا برای تاکسی‌ها داشتیم و با ۵۰ تا ۶۰ درصد ظرفیت مشغول کار هستیم لذا نگرانی چندانی در مورد کاهش عرضه تاکسی همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نداریم.

وی اعلام کرد: استقرار عوامل نظارتی سازمان در خطوط و نقاط پرتقاضا در پیک صبح و عصر همچنین در نظر گرفتن گشت مشترک تاکسیرانی با پلیس راهور جهت پیشگیری از بی‌انضباطی ترافیکی در معابر مورد توجه است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد: همچنین نظارت سیستمی مرکز کنترل هوشمند تاکسیرانی را خواهیم داشت و از طریق رصدهایی که انجام می‌گیرد هر کجا نیاز به افزایش تعداد تاکسی باشد، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

قنادان گفت: همچنین تیم‌های پشتیبانی متشکل از خودروهای ون جهت تقویت خطوط در نظر گرفته شده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در تاکسی‌ها توسط رانندگان و مسافران از طریق عوامل میدانی تاکسیرانی رصد می‌شود.

کد خبر 442221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.