لزوم رعایت ملاحظات فرهنگی و عرفی در دوچرخه‌سواری بانوان

معاون توسعه ورزش زنان وزیر ورزش و جوانان بر ضرورت رعایت ملاحظات فرهنگی و عرفی هر منطقه در مورد ورزش دوچرخه سواری بانوان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این برای توسعه و راه اندازی پیست‌های دوچرخه‌سواری بانوان باید بتوان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را وارد صحنه کرد.

به گزارش ایمنا، مهین فرهادی‌زاد، با تاکید بر اینکه ورزش بانوان همچون دوچرخه سواری اگر بدون هیچ حاشیه‌ای مغرضانه مطرح شود کارایی بهینه‌ای خواهد داشت، افزود: برای ایجاد ساختارهای مناسب در ترویج این ورزش، باید بتوان در استان‌های مختلف با رعایت ملاحظات فرهنگی و عرفی هر منطقه فضای حرکت و فعالیت بانوان جامعه را فراهم کرد.

وی ادامه داد: فراموش نکنیم که استان‌ها علاوه بر اینکه تابعی از مقررات و قوانینی که در قانون اساسی وجود دارد هستند، از عرف داخل جامعه آن منطقه هم تبعیت می‌کنند. بنابراین مسؤولان هیئت‌های ورزشی استان‌ها با شناخت دقیقی که از عرف جامعه خود دارند و قوانین و مقرراتی که وجود دارد دقیقاً می‌توانند همچون بسیاری از رشته‌های ورزشی، فضای تمرینات و فعالیت‌های وسیع را با هماهنگی وضعیت داخل شهری به آرامی انجام دهند.

معاون توسعه ورزش زنان وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه باید با حفظ احترام‌ها، مسئولیت‌های بخش‌های مختلف به خوبی شناسانده شوند، یادآور شد: با این امر فضای گسترش ورزش دوچرخه سواری برای دختران فراهم می‌شود.

فرهادی زاد درباره نحوه عملکرد پیست‌های اختصاصی برای ورزش دوچرخه سواری یا موتورسواری بانوان هم توضیح داد: توسعه و راه اندازی پیست‌های دوچرخه سواری بانوان نیازمند سرمایه گذاری است زیرا معتقدیم فقط داشتن پیست مهم نیست بلکه باید بتوان سرمایه گذاران بخش خصوصی را وارد صحنه کرد و با استفاده از امکانات آنان، برای توسعه پیست‌های اختصاصی ورزش دوچرخه سواری یا موتورسواری بانوان تدابیری اندیشید.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه فدراسیون کارهای شایان و شایسته‌ای برای فرهنگ سازی دوچرخه سواری بانوان انجام داده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم با برنامه‌ریزی که برای مسابقات تمرینات و اردوها صورت گرفته، دختران ما در استان‌های خود توانسته‌اند با توجه به شرایطی که مهیا شده به قهرمانی دست یابند.

کد خبر 442219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.