هامبورگ شهر خاطره انگیز فوتبالی‌ها!

دیدن ورزشگاه اختصاصی تیم هامبورگ که فوتبالیست‌های ایرانی نظیر مهدی مهدوی‌کیا مدت‌ها در آن بازی می‌کردند، برای فوتبال دوستان ایرانی بسیار جذاب است. طرفداران این تیم مهدی‌کیا و هاشمیان را اسطوره‌های خود می‌دانند و احترام زیادی برای آنان قائل هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آنچه در ادامه می‌خوانید بخش یازدهم سفرنامه اروپا نوشته وحید صلواتی است که مربوط به شهر هامبورگ است. هامبورگ به واسطه مهدی مهدوی‌کیا برای ایرانیان نامی آشناست و مردم آنجا نیز با فرهنگ ایران آشنا هستند.

هامبورگ (Hamburg)

هامبورگ، دومین کلانشهر(متروپلیس) آلمان و بزرگ‌ترین بندر اروپا از قرون وسطی تا کنون در تجارت جهانی نقش آفرینی کرده و هنوز هم به عنوان یک شهر ثروتمند در اروپا مطرح است.

شهری با جاذبه‌های گردشگری فراوان و مکان‌های بسیار زیبای طبیعی برای کشف تجربه‌های جدید، روح دریایی این شهر در تمام آن دمیده شده است، بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی اروپا در وسط این شهر قرار دارد و در غرب هامبورگ، دریای شمال و در شرق آن دریای بالتیک جاری است؛ بنابراین در هر کجای شهر که قدم بزنید، صدای مرغان دریایی در گوش‌تان طنین می‌اندازد.

بهترین راه برای گردش در هامبورگ، پیاده روی و دوچرخه‌سواری است و بعد از آن می‌توان روی سیستم حمل و نقل عمومی گسترده و فوق‌العاده شهر هم حساب کنید، آلمانی‌ها بهترین سیستم حمل و نقل عمومی در جهان را دارند، به ویژه در هامبورگ، شما می‌توانید با تهیه نقشه شهر به راحتی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

مترو برای مسیرهای حومه و داخل شهر و اتوبوس و قطار برای مسیرهای دورتر مناسب است. می‌توان از فرودگاه هامبورگ با چند یورو خود را به مرکز شهر رساند. در این شهر تاکسی‌های زیادی مشاهده می‌شود، اما مسلماً برای توریست‌ها و به خصوص ایرانی‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

هامبورگ ترکیبی از فضای یک شهر مدرن همراه با جاذبه‌های دریایی منحصر به فرد و مناظر فوق‌العاده زیباست. در این شهر همه چیز سرجای خودش است، اتوبوس‌ها و ترن‌های زیرزمینی مدرن با قیمت مناسب و با سرعت هرچه بیشتر، شما را به هر نقطه‌ای که می‌خواهید می‌رسانند.

هامبورگ به داشتن تعداد زیادی سالن تئاتر و موزیک و موزه‌های دولتی و خصوصی با تعداد مراجعات بالا شهره است و همه سلایق و سنین را پوشش می‌دهد، بیش از نیمی از چهار هزار رستوران در این شهر، غذاهای خارجی سرو می‌کنند.

با اینکه شهرهای ونیز آمستردام به تعداد پل‌های زیبا شهره‌اند اما در هامبورگ بیشتر از دو هزار و سیصد پل زیبا و دیدنی وجود دارد که از نظر تعداد از این دو شهر پیشی گرفته است. درست در قلب شهر، دریاچه بزرگی به نام آلستر به همراه رودخانه البِ برای قدم زدن ایده‌آل است و گردشگاه‌های تفریحی بندرگاه واقعاً دیدنی است.

وقتی به بندر بزرگ شهر رفتیم همه چیز برای پذیرش گردشگران عالی و کامل مهیا بود، یک روز لذتبخش را در ساحل آبی با آرامش گذراندیم، قایق‌ها و کشتی‌های زیبایی را دیدیم، تور قایق سواری آن به مرکز شهر، یعنی جایی که شما می‌توانید برای خرید اقدام کنید و یا در کافه‌های خیابانی استراحت کنید ختم می‌شود، از این پیاده‌روی طولانی احساس خستگی نمی‌کنید.

کانال «آلستر فلیت»، مرکز مدرن هامبورگ را از ناحیه قدیمی شهر تفکیک می‌کند. در ناحیه قدیمی هامبورگ، کلیساهای تاریخی، بناهای زیبا، گلدسته‌ها و پنجره‌های نوک تیز (معماری نئوگوتیک) و فروشگاه‌های سنتی بسیاری قابل مشاهده است.

در بازدید از کلیسای باشکوه «سینت مایکل» و قدم زدن در کوچه‌های باریک محله قرن هفدهمی Krameramtsgasse گویا سفر به گذشته‌ها داشته‌اید، منطقه‌ای با انبارهای قدیمی و کانال‌های آب خوش‌منظره برایتان جذاب خواهد بود و فیلم‌های قدیمی که دیده‌اید برایتان جلوه‌گر می‌شود.

مرکز مدرن شهر، اما جایگاه معروف‌ترین بنای هامبورگ، یعنی کلیسای «میخائیل ایسکرخه» و البته گالری‌های هنری، تالارهای نمایشی و رستوران‌های متنوع و مراکز تفریحی است. یکی از دیدنی‌های هامبورگ، تونل زیر رودخانه آلبِ است که آمد و شد اتومبیل‌ها نیز در آن از طریق آسانسور صورت می‌گیرد.

دیدن ورزشگاه اختصاصی تیم هامبورگ که فوتبالیست‌های ایرانی نظیر مهدی مهدوی‌کیا مدت‌ها در آن بازی می‌کردند، برای فوتبال دوستان ایرانی بسیار جذاب است. طرفداران این تیم مهدی‌کیا و هاشمیان را اسطوره‌های خود می‌دانند و احترام زیادی برای آنان قائل هستند. به همین دلیل عکس‌ها و پوسترهای این دو بازیکن به خصوص مهدوی‌کیا در جای‌جای ورزشگاه قابل مشاهده است.

خواهرم ما را به منطقه‌ای به نام اشپایشراشتات برد که گفته می‌شود بسیاری ازسرمایه داران ایرانی از جمله تاجران فرش در این منطقه زیبا دفتری با ساختمان‌های زیبای قرمز رنگ و محیطی آرام در حوزه تجارت دارند.

کد خبر 442206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.