اختصاص ۳۶۰ میلیارد تومان به طرح‌های اقتصادی دهیاری‌های کشور

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: به طرح‌های درآمدزای دهیاری‌های کشور، ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، علی قربانی اظهار کرد: به ۹۴۷ طرح درآمدزای دهیاری‌های کشور، ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: شناسایی و حمایت از این طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها در قالب تخصیص تسهیلات بانکی از ابتدای سال ۱۳۹۵ در قالب همکاری مشترک سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با پست بانک ایران آغاز شده است.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری گفت: اجرای این طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها که در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، عمرانی، خدماتی، گردشگری و ماشین آلات است، شرایط فعالیت برای دو هزار و ۳۱۲ نفر در نواحی روستایی را فراهم کرده است.

قربانی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی روستایی این طرح‌ها شامل ۳۵ طرح بود که زمینه اشتغال برای ۲۴۶ نفر را فراهم کرده و ۱۲۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم تسهیلات دریافت کرده اند و همچنین در بخش صنعتی نیز این طرح‌ها شامل ۱۱۷ طرح است که زمینه اشتغال ۷۷۹ نفر با اعتباری معادل ۷۵۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: در بخش عمرانی نیز ۱۷ طرح با اشتغالزایی برای ۱۶۷ نفر در سطح روستاها ۱۶۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردند و در بخش خدماتی نیز ۲۴ طرح با ایجاد شغل برای ۲۰۹ نفر ۲۴۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: در زمینه طرح‌های درآمدزای دهیاری‌ها هم ۲۳ طرح با فراهم کردن زمینه اشتغال برای ۱۷۸ نفر ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد که در بخش ماشین آلات هم ۷۳۳ طرح درآمدزای دهیاری‌ها در کشور با فراهم کردن زمینه اشتغال برای ۷۳۳ نفر در مجموع ۲ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۷۴۲ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردند.

قربانی ادامه داد: در راستای هم افزایی توان دهیاری‌ها برای ارائه خدمات مؤثر به روستاییان و تحقق برنامه ریزی پهنه‌ای در این نواحی، تأسیس و توسعه تعاونی‌های دهیاری‌ها با بهره گیری از ظرفیت قوانین و مقررات بخش تعاون از طریق همکاری مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

وی گفت: این تعاونی‌ها در حال حاضر با عضویت بیش از ۲۱ هزار نهاد دهیاری‌ها در پهنه جغرافیایی کشور تشکیل شده و با تأسیس این تعاونی‌ها زمینه اشتغال ۱۲ هزار نفر در روستاهای کشور فراهم شده است.

کد خبر 442203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.