کاهش ۱۳ درصدی ثبت‌نام در دوره پیش دبستانی/ ۸ هزار کودک اتباع در صف ثبت‌نام

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر در دوره پیش دبستانی ثبت نام کرده‌اند که آمار آن نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهین جوانی در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش آمار ثبت‌نام در دوره پیش دبستانی برای سال تحصیلی پیش رو، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر در دوره پیش دبستانی ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته کاهش آماری آن حدود ۱۳ درصد است.

وی با تاکید بر اینکه آموزش پایه مبنای توسعه پایدار است، افزود: پرورش هوش هیجانی، یادگیری بسیاری از روابط اجتماعی و حل مسئله در دوره پیش دبستانی رخ می‌دهد و اگر اولیا از یافته‌های پژوهشی مثبت در آموزش پیش دبستانی آگاه شوند بی شک نگاه دیگری به این دوره خواهند داشت.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه میزان توجه به تاثیر دوره پیش دبستانی یکی از شاخص‌های توسعه انسانی کشورها محسوب می‌شود، گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته گذراندن دوره پیش دبستانی را اجباری کرده‌اند.

وی با اظهار امیدواری برای توجه بیشتر خانواده‌ها به تأثیر دوره پیش دبستانی، خاطرنشان کرد: پایدارترین اثرات تربیتی فرزندان ما در دوره پیش دبستانی با شیوه‌های تربیتی غیرمستقیم مانند شعر، قصه، بازی‌های آموزشی شکل می‌گیرد و اگر این آموزش‌های با کیفیت در این دوره ارائه شود ضریب هوشی کودکان را تا ۱۰ نمره می‌تواند افزایش دهد.

ثبت نام ۸۲ هزار دانش آموز دبستانی

جوانی در ادامه با اشاره به اینکه امسال مشکل خاصی در ثبت نام دوره دبستان وجود ندارد، اظهار کرد: از ۸۸ هزار دانش آموزی که قرار بود در سال تحصیلی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ میزبان آنها باشیم تاکنون ۸۲ هزار و ۵۶۷ نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: از پیش دبستانی‌های سال تحصیلی گذشته که در سامانه ثبت نام کرده بودند ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر سنجش شدند و ۵۱ هزار نفر هدف امسال بودند، ۴۳ هزار نفر نوبت گیری و از این شمار ۳۸ هزار نفر سنجش شدند.

۸ هزار کودک اتباع خارجی در صف ثبت نام در مدارس اصفهان

جوانی اضافه کرد: هشت هزار نفر باقی مانده بر پایه آمار کودکان اتباع خارجی هستند که باید فرآیند ثبت نام آنها در یک پروسه ویژه و با دریافت مجوز از دفاتر وکالت انجام شود.

طرح خوانا در ۱۴۸ مدرسه استان اجرا می‌شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، در خصوص طرح خوانا و گویا نیز توضیح داد: این طرح جزء بسته‌های تحولی آموزش ابتدایی است که طرح گویا در دوره پیش دبستانی با هدف تواناسازی کودکان در صحبت کردن و گوش کردن اجرا می‌شود و طرح خوانا در دوره ابتدایی در ۱۴۸ مدرسه استان در حال اجراست.

جوانی ارتقای کیفیت آموزش، تربیت، توانایی کودک در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و کسب مهارت‌های زندگی را از اهداف طرح خوانا و گویا برشمرد و اضافه کرد: طرح توسعه سواد خواندن با هدف افزایش توان روان خوانی، درک مطلب تفسیر و تلفیق اجرایی شده است و معلمان نیز در این زمینه آموزش‌هایی دریافت کردند.

ارائه بسته‌های آموزشی به دانش آموزان بدون دسترسی به فضای مجازی

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به اقداماتی در زمینه برقراری عدالت آموزشی، اظهار کرد: برای مدارس کم جمعیت و افرادی که به فضای مجازی دسترسی نداشتند همکاران ما با تدوین فیلم‌های آموزشی، تهیه بسته‌ها و فایل‌های آموزشی صوتی، ایجاد شبکه‌های ارتباطی در کانال‌ها و گروه‌ها برای ارائه آموزش به همه دانش آموزان تلاش کردند.

وی افزود: راهبران و همکاران ما همچنین در این زمینه در دستور کار دارند که بسته‌های آموزشی را درب منازل دانش آموزان ارائه کنند مضاف بر اینکه اگر مدارس کم جمعیت روستایی در وضعیت زرد باشند مشکلی برای حضور در مدارس ندارند.

تغییر برنامه‌های کلاسی با دریافت آمار وضعیت کرونا از علوم پزشکی اصفهان

جوانی خاطرنشان کرد: شیوه نامه بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های درس به مدیران مدارس و واحدهای آموزشی ابلاغ شده و جلسات توجیهی برای آنها برگزار شده است تا از ۱۵ شهریور حضور دانش آموزان را در مدارس شاهد باشیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به تدوین سه برنامه در سطح سفید، زرد و قرمز برای همه مدارس، گفت: با هماهنگی و دریافت آمار دانشگاه علوم پزشکی در صورت تغییر وضعیت‌ها به خانواده ابلاغ می‌شود.

جوانی بر لزوم مشارکت مؤثر اولیا و تعامل مدرسه و خانواده را در دوره ابتدایی در زیست بوم جدید (آموزش در بحران کرونا) تاکید و تصریح کرد: مثلث تربیتی خانواده، مدرسه و رسانه برای آموزش مؤثر فرزندانمان با مشارکت و تعامل شکل می‌گیرد.

کد خبر 442202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.