تداعی محرم ۶۱ در ۶۷ ایستگاه فرهنگی

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از برپایی ۶۷ ایستگاه فرهنگی در شهر اصفهان به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد عیدی درباره برپایی غرفه‌های فرهنگی در شهر اصفهان به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان اظهار داشت: پس از هماهنگی و همکاری که میان معاونت فرهنگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان و معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان شکل گرفت مقرر شد به مناسبت ماه محرم برنامه مشترکی در شهر اصفهان برگزار کنیم.

وی افزود: ۶۷ ایستگاه فرهنگی در همین راستا با سازه‌های مخصوص و منحصر به فرد در ۶۷ نقطه شهر اصفهان در مناطق ۱۵ گانه برپا شده که هر کدام از این ایستگاه‌ها در اختیار یکی از پایگاه‌های بسیج شهر اصفهان قرار گرفته است.

به گفته رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برای تمام این ایستگاه‌های فرهنگی پروتکل بهداشتی تنظیم شده تا شهروندان بتوانند با رعایت این دستورالعمل‌ها از برنامه‌های آنها استفاده کنند.

عیدی با اشاره به تنظیم پروتکل محتوایی برای این ایستگاه‌های فرهنگی ادامه داد: عکاسی محرم، پخش زنده از حرم اباعبداله الحسین (ع) پس از اذان مغرب، ایستگاه هنرهای دستی، مشاوره مذهبی و مشاوره اجتماعی و توزیع اقلام فرهنگی شامل سربند، پوستر و کتاب از جمله غرفه‌های هر یک از این ایستگاه‌ها است.

وی بیان کرد: اجرای نمایش‌های آئینی، سرودهای مذهبی و پرفورمنس با موضوعات فرهنگی و مذهبی از دیگر برنامه‌های این ایستگاه‌ها خواهد بود.

وی برپایی این ایستگاه‌ها را تجربه‌ای جدید، بزرگ و فراگیر در شهر اصفهان دانست و تصریح کرد: این ایستگاه‌ها از روز هشتم محرم برپا شده و به مدت ۱۰ شب از یک ساعت پیش از اذان مغرب آغاز به کار کرده و تا ساعت ۲۳ هر شب ادامه دارد.

وی با اشاره به استقبال شهروندان از برنامه‌های این ایستگاه‌ها در چند شب گذشته درباره برنامه‌های آنها برای کودکان و نوجوانان تصریح کرد: یک دستورالعمل اجرایی کلی برای پایگاه‌های بسیج ارسال کرده‌ایم اما هر پایگاه نیز می‌تواند بر اساس خلاقیت خود در هر ایستگاه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی دیگری متناسب با پروتکل‌های بهداشتی اجرا کند، به شرط آنکه موجب تجمع شهروندان نشود و اینکه در هر ایستگاه تصمیم برگزاری برنامه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان بر عهده هر پایگاه بسیج گذاشته شده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به توزیع قلک‌های طرح خانه‌های فیروزه‌ای در این ایستگاه‌ها گفت: شهروندان می‌توانند در صورت تمایل با مشارکت در این طرح که توسط یک خیریه انجام شده به نیازمندان کمک کنند.

عیدی درباره سایر اقدامات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به مناسبت محرم خاطرنشان کرد: یک نمایشگاه بزرگ از ۱۱ شهریورماه در گذر فرهنگی چهارباغ برپا می‌شود که شامل گالری، نمایشگاه، پرفورمنس و رادیو است که افتتاحیه رسمی آن روز پنجشنبه برگزار می‌شود.

وی افزود: این رادیو روزانه دو ساعت در چهارباغ برنامه دارد که این برنامه نیز با همکاری شهرداری اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی، حوزه هنری و طرح عالی چهارباغ برنامه ریزی شده است.

کد خبر 442200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.