کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر در هفته گذشته / دستگیری ۶۲۰۰ متهم

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۸ تن موادمخدر در کشور در بازه زمانی یکم تا هفتم شهریور ماه خبر داد.

به گزارش ایمنا، به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر، ناصر اصلانی اظهار کرد: مجموع کشفیات این هفته ۱۸ هزار و ۳۵۲ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۵۴۶۲ کیلوگرم) حدود ۱۸ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۱۳ هزار و ۵۷۹ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۷۴ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان، ۲۵۹۰ کیلوگرم حشیش، ۶۹ کیلوگرم هروئین، ۵۲۰ کیلوگرم شیشه، ۱۱۰۵ کیلوگرم گراس، ۳۰۲ کیلوگرم مرفین و ۱۸۷ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی ادامه داد: در هفته اخیر مجموعاً ۶۲۷۳ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۷۳۲ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۲۴۵۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند، در میان دستگیرشدگان این هفته ۸۲ نفر نیز از اتباع بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۰ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور است گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۳۲۱۵ کیلوگرم مربوط به استان کرمان است که معادل ۱۷ درصد کشفیات کشور است و خراسان جنوبی با ۲۶۴۶ کیلوگرم، هرمزگان با ۲۱۶۴ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۹۵۴ کیلوگرم، اصفهان با ۱۱۰۵ کیلوگرم، فارس با ۱۰۶۳ کیلوگرم و شرق تهران با ۷۴۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۴ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی اظهار کرد: طی این مدت ۴۹۴ دستگاه خودرو و ۹۹ قبضه سلاح توقیف شد. ۷۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۲۰ درصد انتظامی بوده است.

کد خبر 442194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.