ایمن‌ترین مقاصد گردشگری جهان برای سفرهای انفرادی زنان

باورهای اشتباه و تهدیدات موجود برای زنان سراسر جهان در زمینه تنها سفر کردن، انتخاب مقصد گردشگری برای ماجراجویی‌های انفرادی زنانه را نسبتاً دشوار می‌کند، با این‌حال مقاصد امنی برای تحقق این منظور وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هرچند سفر رفتن با خانواده یا دوستان بسیار خوشایند به نظر می‌رسد، گاهی زنان تمایل دارند به تنهایی سفر کنند و به ماجراجویی در دنیای اطراف خود بپردازند. در بسیاری از کشورهای جهان زنان هنوز هم متأثر از تبعیض‌های جنسیتی برای مسافرت رفتن نیازمند حضور یک مرد در کنار خود هستند تا ایمنی آن‌ها در حین سفر تضمین شود. حال‌ آن‌ که در کشورهایی نیز تنها سفر رفتن زنان امری کاملاً طبیعی و رایج است. در هر حال نمی‌توان انکار کرد که زنان باید برای سفر بسیار محتاطانه عمل کرده و مقصدی را انتخاب کنند که علاوه بر تضمین امنیت، دسترسی راحت آنان به جاذبه‌های مختلف را فراهم آورد چراکه در بعضی از کشورهای دنیا زنان همچنان جنس ضعیف‌تر بشمار می‌روند و آزارها و تهدیدهای بسیاری آن‌ها را تهدید می‌کند. بنابراین به‌منظور حصول اطمینان خاطر از تامین امنیت، شناخت کشورهایی امن و ناامن برای زنان در انتخاب مقصد بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به معرفی بهترین مقصدهای گردشگری دنیا برای سفرهای انفرادی زنان می‌پردازیم.

نیوزلند

به جرأت می‌توان گفت نیوزلند یکی از شگفت‌انگیزترین مقاصد گردشگری برای زنان در سراسر دنیا بشمار می‌رود که در آن تمامی زمینه‌های لذت از سفر و ماجراجویی در امنیت کامل برای این قشر از جامعه فراهم آمده است. رشته‌کوه‌های خیال‌انگیز و چشم‌اندازهای بی‌انتهای نیوزلند، آن را به پایتخت سفر ماجراجویانه جهان تبدیل کرده است. زنان می‌توانند با اطمینان خاطر تمام به تنهایی کوله‌بار خود را ببندند و به این کشور زیبا سفر کنند. علاوه بر این در نیوزلند روزانه فعالیت‌ها و ماجراجویی‌های زیادی انجام می‌شود که بخش اعظم شرکت‌کنندگان آن را زنان تشکیل می‌دهند. کرایه کردن یک تاکسی و آغاز سفر در اطراف جاذبه‌های کشور از مهم‌ترین لذت‌هایی است که زنان تنها هنگام سفر در نیوزلند برای خود برمی‌گزینند.

ژاپن

بعید است کسی به ژاپن سفر کرده و رؤیای سفرهای مکرر به آن را در ذهن خود نپرورانده باشد. این کشور یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری دنیا برای زنانی است که یک بار در طول عمر خود، قدم زدن در میان چشم‌اندازهای شهری آن را تجربه کرده‌اند. بازدید از تمام جاذبه‌های آن کم‌تر از یک ماه طول نخواهد کشید، اما حمل و نقل آسان از طریق قطار به تمامی نقاط کشور، ماندن و اقامت در آن را برای مسافران بخصوص زنانی که اغلب در سفرهای خود با مشکل تردد مواجه می‌شوند، خوشایند کرده است. بسیاری از زنانی که از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند بازدید از شهرهای کیوتو، توکیو و اوساکا را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند چرا که هر یک از این مناطق به گونه‌ای متفاوت و البته بسیار جذاب بیشتر از دیگر نقاط زمینه را برای ماجراجویی زنان فراهم می‌آورد.

کانادا

کانادا به داشتن چشم‌اندازهای باز، بزرگراه‌های طولانی و ساکنان صمیمی در سراسر دنیا شهرت دارد و همین امر سالانه گردشگران بسیاری را به این کشور جذب می‌کند. بسیاری از زنان از سراسر دنیا به این کشور سفر می‌کنند و اغلب آن‌ها در مصاحبه با خبرنگاران می‌گویند که بارها و بارها به کانادا آمده‌اند اما هر سفر برای آن‌ها جذاب‌تر از قبلی بوده است. از نظر بسیاری از گردشگران شهرهایی نظیر ونکوور در این کشور که با سواحل بیشمار و اعجاب‌انگیز خود زمینه را برای کاوش در مورد آب و حیات دریایی فراهم می‌آورد، بهترین مکان‌ها برای آغاز ماجراجویی به حساب می‌آید. قدم زدن در جاده‌های بی‌انتهای ونکوور نیز تجربه‌ای سورئال برای مسافران فراهم می‌آورد.

کد خبر 442188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.