۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
یکی مثل تو، به بازار نشر می‌آید

مجموعه داستان کوتاه "یکی مثل تو" به ترجمه حسین علیرضایی از سوی نشر ققنوس چاپ شده و به زودی روانه بازار نشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ال. ای. جی. استرانگ ‏ نویسنده یکی از داستان‌های کوتاه ترجمه شده در این کتاب است. وی نویسنده‌ای است‬ که‬ در حوزه‬‌های‬ مختلف‬ رمان، داستان کوتاه، نمایش نامه، کتاب کودک، شعر، بیوگرافی و نقد فیلم نامه‌های سینمایی آثاری از خود بر جای گذاشت. وی. اس. پریچت دیگر نویسنده‌ای است که داستان کوتاه او در این کتاب ترجمه شده است. وی نویسنده‌ای پر کار است که بیشتر به دلیل داستان کوتاه و سفرنامه ‏شهرت دارد.

پریچت را با نویسندگانی چون جویس و چخوف مقایسه کرده‌اند. الی اسمیت که در این مجموعه داستان جان‌سخت‌ها را از او می‌خوانیم، نویسنده، نمایشنامه‌نویس و روزنامه‌نگار اسکاتلندی است که چهار مرتبه نامزد جایزه بوکر شده و برنده جوایز ادبی بسیاری از جمله جایزه کاستا شده است. روآل دال نیز دیگر نویسنده‌ای است که اثرش در این مجموعه قرار گرفته است. شهرت این نویسنده به دلیل کتاب‌های پر فروش او در حوزه کودک است.

جورجینا همیک و جورج مکی براون نیز‬ دو داستان نویس دیگر هستند که از هریک داستان کوتاهی در این کتاب ترجمه شده است. علاوه بر این داستانی از پنه‌لوپه فیتزجرالد، رمان نویس، شاعر، مقاله‌نویس و زندگینامه نویس بریتانیایی که موفق به دریافت جایزه ادبی بوکر شده است، نیز در این کتاب وجود دارد. در سال ۲۰۰۸ بود که نام جرالد به وسیله تایمز در میان ۵۰ نویسنده برتر بریتانیایی از سال ۱۹۴۵ به این سو ذکر شد.

حسین علیرضایی درباره این کتاب به خبرنگار ایمنا گفت: من دانشجوی مترجمی زبان انگلیسی بودم و علاقه بسیاری به ترجمه داشتم. اثر اصلی این کتاب را از نمایشگاه کتاب تهران تهیه کردم، به تدریج کار ترجمه را آغاز کرده و چند داستان از کتاب اصلی را به مجله کرگدن دادم و در آن چاپ شد. ترجمه داستان‌ها را ادامه دادم و تقریباً ۱۱ داستان از آن را ترجمه کردم، اما برای مجله نفرستادم و آنها را جمع کرده و به نشر ققنوس دادم که از میان آنها هفت داستان انتخاب شد.

وی افزود: هفت داستان این کتاب از نویسندگان معاصر بریتانیا است. این داستان‌ها در ژانرهای مختلف بوده و عنوان آن نیز برگرفته از داستانی در همین کتاب است.

این مترجم ادامه داد: داستان کوتاه همچون برشی از زندگی آدم‌هاست و هر کدام از این داستان‌ها می‌تواند به زندگی یک نفر شبیه باشد. در این مجموعه از ژانر جنگ جهانی گرفته تا ژانرهای اجتماعی و خانوادگی داستان وجود دارد و فکر می‌کنم با سلیقه‌های مختلف همخوانی داشته باشد.

علیرضایی با بیان اینکه مخاطب این کتاب سنین نوجوان به بالا هستند گفت: داستان کوتاه علاوه بر اینکه از نظر قیمت مناسب است؛ برای کسانی که تازه می‌خواهند کتاب بخوانند نیز شروع بسیاری خوبی است چراکه کتاب خوان تازه کار، از کتاب‌های قطور خسته می‌شود.

این کتاب در ۱۲۰ صفحه و با قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر و به زودی عرضه خواهد شد.

کد خبر 442165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.