دستیابی به شهر هوشمند را با قوت بیشتری دنبال می کنیم

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان گفت: مهمترین اولویت این سازمان دستیابی به استقلال مالی با ایجاد منابع درآمد پایدار است.

سید حمیدرضا ابطحی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: سازمان فاوا به عنوان یک سازمان دانش محور، پایه و اساس تحقق شهر الکترونیک و شهر هوشمند بوده و علی‌رغم پایین بودن اعداد و ارقام بودجه آن نسبت به پروژه‌های عمرانی، تأثیرگذاری آن در تحقق اهداف و برنامه‌های شهرداری اصفهان بسیار چشمگیر است.

وی افزود: مأموریت این سازمان به‌کارگیری قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فاوا جهت توانمندسازی شهرداری اصفهان، جلب رضایت شهروندان و تحقق تعالی سازمانی شهرداری است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با تشریح چشم‌انداز این سازمان، تصریح کرد: در این راستا چشم‌انداز سه ساله این سازمان در افق ۱۴۰۰ به گونه‌ای تدوین شده که در هوشمندسازی شهر پیشرو، در حکمرانی مطلوب فاوا پیشران و در زمینه درآمدزایی فناوری اطلاعات و ارتباطات پایدار باشد.

وی ادامه داد: بی‌شک هر سازمانی در طول حیات تاریخی خود دارای نقاط قوت و ضعفی است که با بهره‌گیری از نقاط قوت و تبدیل تهدیدها به فرصت، می‌تواند روند توسعه و پیشرفت سازمانی خود را بهبود ببخشد.

ابطحی ادامه داد: نبود درآمد پایدار و استقلال مالی و وابسته کردن درآمد سازمان به درآمدهای شهرداری باعث شده تا ضمن کم رنگ شدن نقش سازمان در حاکمیت فناوری اطلاعات خصوصاً در حوزه سامانه‌ها و نرم‌افزارها، این سازمان از سال ۱۳۹۴ وارد مرحله زیان‌دهی شود و این زیان در هر سال با رشد دو برابری نسبت به سال قبل تا سال ۹۷ ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به رشد درآمدی سازمان فاوا در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ با تلاش‌های صورت گرفته این زیان‌دهی متوقف و در سال ۹۸ علاوه بر توقف کامل زیان سالیانه با سودی اندک وارد سال جاری شدیم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر زیرساخت‌های مورد نیاز برای خدمات‌رسانی سریع و آسان به شهروندان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری فراهم شده است، ابراز امیدواری کرد: با تسهیل زمینه دسترسی و تبدیل فرایندهای فیزیکی به الکترونیکی بتوان تحقق شهر الکترونیکی و پس از آن دستیابی به شهر هوشمند را با قوت بیشتری دنبال کرد.

کد خبر 442117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.