افزایش ظرفیت ناوگان تاکسی‌رانی در اسپانیا

شیوع بیماری کووید -۱۹ منجر به کاهش بی‌سابقه استفاده مردم از وسایل حمل‌ونقل عمومی در سراسر جهان شده به طوری که بسیاری از ناوگان‌های اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی فعالیت خود را به مدت چند ماه به طور کامل متوقف کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هم‌چون سایر کشورهای جهان، اسپانیا نیز در دروان کرونا با رکود اقتصادی بی‌سابقه‌ای در بخش حمل‌ونقل عمومی مواجه شد چراکه مردم به دلیل ترس ابتلای به ویروس از استفاده از این وسایل نقلیه خودداری می‌کردند. با این حال در طول چند روز گذشته سیستم‌های حمل‌ونقل اکثر شهرهای این کشور در تمامی بخش‌های اتوبوسرانی، تاکسیرانی و حمل‌ونقل سریع‌السیر فعالیت خود را آغاز کرده و در تلاش بوده‌اند بیشترین امنیت خاطر را از نظر ایمنی در برابر ویروس کرونا برای مسافران خود فراهم آورند. مدیر بخش تاکسیرانی کلانشهر لاس‌پالماس نیز اعلام کرده است که به زودی تاکسی‌های عمومی شهر با افزایش ظرفیت به فعالیت خود ادامه خواهد داد. البته پیش از عملی شدن این تصمیم تمامی اقدامات لازم جهت تأمین ایمنی مسافران از آلوده شدن به ویروس به کار گرفته خواهد شد.

بدین‌منظور مسئولین حمل ونقل شهرداری و نمایندگان صنعت تاکسیرانی کلانشهر لاس‌پالماس در طول برگزاری جلسه‌ای تصمیم گرفتند که با تجدید نظر روی تصمیم اتخاذشده در ماه ژوئن مبنی بر افزایش ۵۵ درصدی تاکسی‌های شهر، این ظرفیت را تا ۶۶ درصد برای اوایل ماه سپتامبر افزایش دهند. در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد که در پانزدهم ماه سپتامبر نیز جلسه‌ای برای ارزیابی شرایط جدید برگزار شود و در صورت کاهش انتشار کرونا ظرفیت تاکسی‌های عمومی نیز به یک‌سوم کاهش می‌یابد. البته تمام تصمیمات جدید تحت نظر مقررات قانونی رایج که توسط مقامات ارشد شهر وضع می‌شود، اتخاذ خواهد شد.

نکته جالب توجه این است که کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت مسافربری در لاس‌پالماس باعث بیکار شدن هیچیک از راننده‌های این شهر نشد، بلکه شهرداری رانندگان را به دو گروه تقسیم کرد که نیمی از آن‌ها در روزهای فرد هفته و نیم دیگر در روزهای زوج به فعالیت می‌پرداختند.

کد خبر 442091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.